Efter springnotan i Malmö – nu tar Kronofogden bedragarnas lyxprylar

Efter springnotan i Malmö – nu tar Kronofogden bedragarnas lyxprylar

• Ett matbord från Pierro Lissoni för 35 000 kronor. • En axelremsväska från Louis Vuitton för 10 000. • En köksmaskin från Smeg och Dolce & Gabbana för 7 000. • Klackskor från Christian Louboutin för 4 000. Det är bara några av de lyxprylar som Kronofogden utmätt från ett par i 30-årsåldern som var med och tog den omtalade springnotan för 82 000 kronor på restaurang Atmosfär i Malmö i julas.   Expressens nyhetsapp ger dig alla nyheter – ladda ned den här

Dömdes för springnota på 80 000 – utmäts på lyxvaror för en halv miljon

Dömdes för springnota på 80 000 – utmäts på lyxvaror för en halv miljon

Det var på juldagen i fjol som ett sällskap på 35 personer besökte restaurangen Atmosfär i Malmö. Notan landade på 82 157 kronor, men gästerna lämnade restaurangen utan att någon betalade. Under middagen beställdes bland annat en årsgångschampagne från 2003 för 4 600 kronor och hot shots för 10 400 kronor. Mot sitt nekande dömdes fem av personerna i slutet av juli för flera fall av grova bedrägerier till fängelse i mellan ett och två år. De ska alla betala strax över 68 000 kronor var i skadestånd till restaurangen Atmosfär, samt ytterligare skadestånd till flera andra företag som de också bedragit. Koppar värda 8 000 kronor Nu har Kronofogden utmätt en rad artiklar från flera av de dömda personerna. Två av personerna är ett par som utmäts på ett 20-tal lyxvaror, däribland sex stycken koppar från Versace värda 8 000 kronor och en köksmaskin från Smeg och Dolce & Gabbana värd 7 000 kronor. Paret har även utmätts på ett matbord värt 35 000 kronor, en axelremsväska från Louis Vuitton värd 10 000 kronor, samt ett Playstation värt 5 000 kronor. Enligt Kronofogden uppgår kvinnans skuld till omkring 350 000 kronor, och mannens till cirka 150 000 kronor. Införstådda med brottsupplägget Paret är skrivna på olika adresser, men enligt tingsrätten råder det ingen tvivel om att de skilda bokföringsadresserna var ett sätt att få större bidrag. Majoriteten av de utmätta tillgångarna har hittats i den ena bostaden, vilket förstärker bilden att paret egentligen levt tillsammans på samma adress. Vidare skriver tingsrätten att personerna som dömts för bedrägerierna ”har varit väl införstådda med brottsupplägget”.

Köpte "lyxväska" från Kronofogden – får inget skadestånd: "Jättetråkigt"

Köpte "lyxväska" från Kronofogden – får inget skadestånd: "Jättetråkigt"

30-årige Patrik köpte en Louis Vuitton-väska på auktion från Kronofogden. Men efter en kort tid började väskan tappa färg. Efter en närmare undersökning visade det sig att väskan var en piratkopia som troligen kom från Turkiet. TV4 Nyheterna låter en professionell värderingsperson undersöka väskan. Och det tar bara ett par minuter för värderingspersonen att komma till en slutsats: det är en piratkopia. Dessutom saknar väskan datumkod som används för att kunna identifiera när och var den är tillverkad. – Det är såklart jättetråkigt, säger Patrik till TV4 Nyheterna,

– Det är svårt att acceptera att en myndighet som man har tilltro till inte lever upp till förväntningarna om öppenhet och tillförlitlighet, fortsätter han. Får inget skadestånd TV4 Nyheterna har tidigare rapporterat om att Kronofogden sålt falska märkeskläder till ett värde av äkta – bland annat en väst av lyxmärket Moncler som auktionerades ut för 6 000 kronor. Då uppgav myndigheten att köpare som råkat ut för en liknande händelse kan begära skadestånd. Men när Patrik hör av sig till Kronofogden och kräver ersättning för piratkopian är svaret tydligt: Myndigheten tar inget ansvar, och hänvisar i stället till köparens undersökningsplikt. ”Kronofogden har uppgett att väskan var märkt Louis Vuitton men har inte angett något om äktheten”, skriver myndigheten i ett beslut. ”Kronofogden har alltså inte förfarit felaktigt eller försumligt på sätt som skulle kunna utgöra grund för skadestånd. Din begäran ska därför avslås”, skriver myndigheten vidare. ”Köparens ansvar” I ett skriftligt svar till TV4 Nyheterna svarar Kronofogden att det är köparens ansvar att undersöka varan i samband med köp. – Kronofogden ger ingen garanti för egendomens funktion, ursprung, kvalitet eller äkthet och det anges också i annonsen. Köparen måste själv bilda sig en uppfattning om egendomens skick och vilket pris köparen är beredd att betala, säger Helena Esscher, pressansvarig på Kronofogden till TV4 Nyheterna. Patrik förklarar att han inte förstår varför Kronofogden väljer att ha ett startpris på 3 500 kronor när de inte kan garantera äktheten. – Vi är såklart måna om att inga piratkopior ska säljas hos oss, och beklagar verkligen om så skett, svarar Kronofogden. När TV4 Nyheterna går igenom objekt till försäljning på Auktionstorget, där myndigheten auktionerat ut godsen, hittar vi ännu fler exempel på piratkopior. Bland andra finns där två lyxjackor av märket Moncler som värderats till flera tusenlappar.

Fröken Snusk avslöjar – så ofta tvättar hon masken

Fröken Snusk avslöjar – så ofta tvättar hon masken

Fröken Snusk är en svensk artist som blev känd över en natt med låten som "Rid mig som en dalahäst". Hennes musikgenre kallas för EPA-dunk och hon har turnerat över stora delar av Sverige med sin musik.  Fröken Snusk har släppt eget snus och bubbel Fröken Snusk bär alltid en mask för ansiktet och hennes identitet är hemlig, vilket Nyheter24 tidigare skrivit om. Fröken Snusk gör inte bara musik, utan har även släppt sitt eget snus något som Nyheter24 skrivit mer om. Under sommaren 2023 släppte Fröken Snusk även sitt egna bubbel, som går att köpa på Systembolaget. Så ofta tvättar Fröken Snusk sin mask

Under onsdagsmorgonen gästade Fröken Snusk podcasten Gott snack, med Fredrik Söderholm. Där pratar de bland annat om vem Fröken Snusk är bakom masken, hennes läggning och vad som fick henne att börja med mask.

I avsnittet frågar programledarna hur ofta hon egentligen tvättar sin mask, då bara har en Louis Vuitton-mask.

– Varje vecka, säger Fröken Snusk i podden.

Louis Vuitton på YouTube

Women's Spring-Summer 2025 Show | LOUIS VUITTON

Nicolas Ghesquière presented his Louis Vuitton Women's Spring-Summer 2025 Collection live from the Cour Carrée du Louvre in ...

Louis Vuitton på YouTube

Pharrell Shows Off His Louis Vuitton SS24 Collection Essentials | GQ

In an exclusive tour, September cover star Pharrell Williams shares his favorite items from his new Louis Vuitton SS24 collection.

GQ på YouTube

Top 6 Louis Vuitton Bags to Buy in 2025

Check out this content on my website! https://luxfy.com/ Welcome to our video about the Top 6 Louis Vuitton Bags to Buy in 2025!

Luxfy på YouTube

Women’s Cruise 2025 Collection | LOUIS VUITTON

Women's Cruise 2025. An ode to the Art of Travel, the latest collection by Nicolas Ghesquière echoes the contrasting sharp lines ...

Louis Vuitton på YouTube

LV Cherry Blossom 2025 LEAKS 🌸 Louis Vuitton x Takashi Murakami- Boulogne Bag, Nano Bucket, Papillon

Join this channel to get access to perks: https://www.youtube.com/channel/UC5Pd9Zq9Px28Uw9IHCiMbaw/join ❤️SUBSCRIBE ...

Jessiestyle på YouTube

Louis Vuitton i poddar

Pharrell Williams On His Vision for Louis Vuitton

BoF’s founder and editor-in-chief Imran Amed sits down with the men's creative director of Louis Vuitton to discuss his journey into the luxury industry and his plans for the world’s largest luxury brand.Background:Pharrell Williams has been part of the global cultural consciousness for the better part of two decades as a rapper, songwriter and music producer. But earlier this year, when he was named men’s creative director for Louis Vuitton, his career took on a whole new trajectory. This week on The BoF Podcast, Williams joins BoF founder and editor-in-chief Imran Amed to discuss his new vision for luxury at Louis Vuitton as part of a BoF 500 cover story, examining his journey into the luxury industry, his vision for Louis Vuitton and how he is thinking about stepping into the shoes of his predecessor Virgil Abloh.“He has giant shoes for one to try to fill. But that's not what I'm here to do. I'm not here to fill my brother's shoes. My brother's shoes are his shoes. And the steps that he took are his steps. And I would never want to get in the way of that.” Key Insights: Williams is approaching the design process from the point of view of a customer. “When I got here, I was so excited and I knew all the things that I wanted to do because I am the consumer,” he says. “I know what it is that I'm looking for so I design from the lenses of what it is that I'm going to need.”Williams has his eye on expanding the Louis Vuitton brand, not just in terms of sales volume, but also the brand’s core values and who it aligns itself with, hinting at forming new partnerships. “Growth is not just in sales growth, it’s also growth in perspective,” he says. At the core of Williams’ mission is to make Louis Vuitton menswear centred around people, both its customers and those who work for the brand. “The material items that we offer are important, and these are beautiful objects, but they are the result of something more valuable, which is the humans and their ideas that work here … that's what you're buying.”For those looking to find their own creative path , Williams’ advice is simple. “When you see a block, there's a way around it…Curiosity is going to be the fuel to help you do that,” he explains. “And don't look back. For what? You can see how far you come later.”Additional Resources:Pharrell Williams: The Future of Luxury Is ‘Freedom’Louis Vuitton’s CEO Answers Key Questions on Pharrell’s DebutPharrell at Louis Vuitton: When Fashion Became EntertainmentPharrell at Louis Vuitton: Has Luxury Outgrown Fashion? Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Jackson Wang on a Pursuit of Happiness Through Passion & Dedication

In this episode of Louis Vuitton [EXTENDED] – The Podcast, House Ambassador Jackson Wang sits down with host Loïc Prigent between rehearsals to discuss his creative accomplishments, blending all facets of his virtuosity– singing, performing, and fashion - under the umbrella of passion. This uplifting exchange delves into dedication, what fuels creativity, and happiness. 

Gucci vs Louis Vuitton | All in the Family | 1

For decades Gucci and Louis Vuitton dominated the luxury accessory markets. Their bags and shoes were status symbols, sported by celebrities and royalty around the globe. But by the 1970s both companies were struggling. Louis Vuitton was being run by the great-grandsons of the company’s founder. They were risk-averse, unwilling to make any changes. And the heirs of the founder of Gucci were fighting over the direction of the business. Maurizio Gucci, the founder’s grandson,can’t get his family on board with his vision, leaving the company stagnant.But when both companies get new leaders, these family-run companies are poised to become global mega-brands… and the two businesses are now on a collision course in their quest to become the largest luxury accessory brands in the world.Binge all episodes early and ad-free with Wondery+. Join Wondery+ for exclusives, binges, early access, and ad free listening. Available in the Wondery App https://wondery.app.link/businesswars.Support us by supporting our sponsor!See Privacy Policy at https://art19.com/privacy and California Privacy Notice at https://art19.com/privacy#do-not-sell-my-info.

Gucci vs Louis Vuitton | The Wolf in Cashmere | 2

Now merged with luxury drinks company Moët Hennessy, Louis Vuitton finds itself being squeezed out, overpowered in the merger. In an attempt to regain control, Louis Vuitton’s CEO forms an alliance with Bernard Arnault, one of France’s most ambitious businessmen. Louis Vuitton hopes that Arnault will serve as an ally, but Arnault didn’t get the nickname the “Wolf in Cashmere” for nothing.Meanwhile, Maurizio Gucci finally has full control of Gucci and is desperate to rebrand the company and reclaim its exclusive image. But investors grow impatient with Maurizio’s reckless spending and irresponsible closureof revenue streams, endangering his position as CEO.Binge all episodes early and ad-free with Wondery+. Join Wondery+ for exclusives, binges, early access, and ad free listening. Available in the Wondery App https://wondery.app.link/businesswars.Support us by supporting our sponsor!See Privacy Policy at https://art19.com/privacy and California Privacy Notice at https://art19.com/privacy#do-not-sell-my-info.

Frank Gehry on His Ceaseless Creativity and Innovation

In this episode of Louis Vuitton [Extended] — The Podcast, host Loïc Prigent invites you to listen to a one-of-a-kind conversation with Frank Gehry— iconic architect, designer, and collaborator of Louis Vuitton. Delve into the mind of the 94 year old visionary, whose passion and childlike innocence still permeate through his art after 6 decades, as he reveals his creative process and projects that make him proud. 

Gucci vs Louis Vuitton | Ready-to-Wear | 3

Maurizio Gucci is out, and now for the first time since its founding, Gucci isn’t being run by a Gucc.i. At the top is CEO Domenico De Sole and his right hand man is exciting young fashion designer Tom Ford. Together the two of them make Gucci the hottest fashion and accessory company in the world.Over at Louis Vuitton, Bernard Arnault wants in on the action. He hires his own young, hip designer, Marc Jacobs to oversee Louis Vuitton’s expansion into ready-to-wear clothing. But when Jacobs gets off to a rough start and Gucci’s stock drops due to an economic crisis in Asia, Arnault decides if he can’t beat Gucci, maybe it’s time to buy them.Binge all episodes early and ad-free with Wondery+. Join Wondery+ for exclusives, binges, early access, and ad free listening. Available in the Wondery App https://wondery.app.link/businesswars.Support us by supporting our sponsor!See Privacy Policy at https://art19.com/privacy and California Privacy Notice at https://art19.com/privacy#do-not-sell-my-info.

Trailer

The Louis Vuitton podcast [Extended] reveals an exclusive cultural journey with a series of visionary personalities presented by Loic Prïgent. With an invitation to discover new stories and subjects, the Maison aspires to expand your horizons through the lens of culture.   

Gucci vs Louis Vuitton | The Dom-Tom Bomb | 4

Bernard Arnault makes his move to buy Gucci, but Domenico De Sole fights back with everything he’s got, making a surprisingly worthy adversary for the so-called Wolf in Cashmere. But in an effort to stave off Arnault’s advances, De Sole makes a deal with a devil. And both Louis Vuitton and Gucci have to deal with the aftershocks of designers who defined their brands for years departing the companies. How each brand responds to the shake-up determines the future of their success.Binge all episodes early and ad-free with Wondery+. Join Wondery+ for exclusives, binges, early access, and ad free listening. Available in the Wondery App https://wondery.app.link/businesswars.Support us by supporting our sponsor!See Privacy Policy at https://art19.com/privacy and California Privacy Notice at https://art19.com/privacy#do-not-sell-my-info.

Pierre-Louis Vuitton on the secrets behind the Family House and iconic trunks

For the fourth episode of Louis Vuitton [Extended] — The Podcast, host Loïc Prigent meets Pierre-Louis Vuitton, sixth-generation descendant of the eponymous trunk-maker to delve into the rich history of the Maison’s heritage, established in 1859. The pair reveal the secrets behind the most iconic trunks during the captivating conversation, while exploring the original Louis Vuitton Family House in Asnières and the Malle Courrier exhibition, open until February 2024. Joining the discussion, Marie, coordinator of special orders, and Léa, craftswoman, regale with personal anecdotes about the fascinating world of custom creations. Listen to an enthralling exchange about trunks and their owners.  (00:00) Welcome to the Family House  (08:14) A journey of the Maison’s emblematic trunks  (24:07) Crafting dreams 

Gucci vs Louis Vuitton | Fashion Forward | 5

Gucci and Louis Vuitton are still the crème de la crème in high fashion. But between shifting consumer values, TikTok and Gen Z, these brands have a lot of work to do to keep up — if they don’t want to end up sooo last season.It’s a glamorous world in the middle of a transformation. That’s why we invited Rachel Tashjian, Fashion News Director at Harper’s Bazaar, back to Business Wars to walk us down the runway. She joined us for our season on Fast Fashion, and now she’s introducing us to the world of haute couture.Binge all episodes early and ad-free with Wondery+. Join Wondery+ for exclusives, binges, early access, and ad free listening. Available in the Wondery App https://wondery.app.link/businesswars.Support us by supporting our sponsor!See Privacy Policy at https://art19.com/privacy and California Privacy Notice at https://art19.com/privacy#do-not-sell-my-info.

Pharrell Williams on Merging Fashion with Music & Family with Bishop Ezekiel Williams

For the first episode of Louis Vuitton [Extended] — The Podcast, host Loïc Prigent recalls the electric atmosphere of Pharrell Williams’ first Men’s show on a gilded Pont Neuf bridge in Paris. Delving into the event’s charged musical voyage, the pair’s discussion centers around the Voices of Fire gospel choir that performed at the presentation, led by the Creative Director’s uncle, Bishop Ezekiel Williams. In an exclusive discussion for the Maison, Ezekiel Williams joins this uplifting conversation about creativity, family, and joy.  (00:00) On the Pont-Neuf (04:56) Fashion & music inspiration (10:55) A special choir