Ett låneskydd kan öka tryggheten för bostadsköpare
Fallande räntor innebär högre aktivitet på bostadsmarknaden och fler personer som tar nya bolån. Samtidigt uppger mer än en tredje del av svenskarna (37 %) att de inte känner till att det finns försäkringsprodukter som erbjuder ekonomiskt skydd när man tar ett lån, visar den nya BNP Paribas Cardif-undersökningen ”Protect & Project Onself” gjord tillsammans med IPSOS.* Därför lanserar BNP Paribas Cardif en digital kampanj för att öka kännedomen om de försäkringsprodukter som redan finns på den nordiska marknaden.
Fallande räntor innebär högre aktivitet på bostadsmarknaden och fler personer som tar nya bolån. Samtidigt uppger mer än en tredje del av svenskarna (37 %) att de inte känner till att det finns försäkringsprodukter som erbjuder ekonomiskt skydd när man tar ett lån, visar den nya BNP Paribas Cardif-undersökningen ”Protect & Project Onself” gjord tillsammans med IPSOS.* Därför lanserar BNP Paribas Cardif en digital kampanj för att öka kännedomen om de försäkringsprodukter som redan finns på den nordiska marknaden.