IFK Göteborg riktar skarp kritik efter arenakaoset

IFK Göteborg är överens med Got Event om ett nytt arenaavtal och behöver därmed inte flytta från Gamla Ullevi. Men nu riktar klubben kritik mot det kommunala arenabolaget och hur processen har sett ut. – Det har inte varit någon förhandling om jag ska vara ärlig, säger Blåvitts klubbdirektör Håkan Mild.

Trollhättan: Polisen rapporterar om olaga frihetsberövande / människorov

Polisen i Västra Götaland rapporterar detta:

Under gårdagskvällen kom det till polisens kännedom att en man i 20-årsåldern blivit bortförd mot sin vilja och ärendet rubricerades som människorov. Mannen är anträffad och fem män är anhållna misstänkta för människorov. Flera husrannsakningar har gjorts och fler utredningsåtgärder kommer att göras framåt.

I nuläget kan ingen ytterligare information lämnas i ärendet.

Läs mer här. Info om Olaga frihetsberövande/människorov brott Trollhättan ligger topp 7 i Sverige i år vad gäller olaga frihetsberövande/människorov. Staden med mest antal olaga frihetsberövande/människorov hittills i år är Göteborg, följt av Södermanland och Norrköping. Kort fakta om Trollhättan Trollhättan ligger i Västra Götaland och har 50502 invånare. Fotbollsspelaren Håkan Mild kommer från trollhättan.

Mild: Ett hängivet proffs som visat stor passion

Marcus Bergs hängivenhet och driv är det som stuckit ut under anfallarens karriär. Det säger IFK Göteborgs sportchef Håkan Mild när den tidigare landslagsspelaren nu lägger skorna på hyllan. Mild var själv spelare i klubben när Berg anslöt 2005, och beskriver honom som en trygg ledare och förebild. – Han exemplifierar IFK Göteborgs värderingar med sin professionalitet, sin passion och den kamratskap han har till sin omgivning. Marcus Berg lämnar mitt under pågående säsong på grund av skadeproblem. Klubben har hotats av nedflyttning men Berg har haft en viktig roll i lagets lyft i tabellen.

Allsvenska ledarstaben 2023: Han tjänar mest i IFK Göteborg

Vem i IFK Göteborgs ledarstab är det egentligen som har högst inkomst och således toppar den interna löneligan?

Nyheter24 har tittat närmare på sex namn i ledarstaben hos blåvitt för att se vem av dem som toppar lönelistan. De personerna är klubbens tekniska direktör Ola Larsson, team manager Hannes Stiller, assisterande tränare William Lundin, målvaktstränare Lee Baxter och klubbdirektören Håkan Mild samt huvudtränaren Jens Berthel Askou.

Han tjänar överlägset mest i Malmö FF:s ledarstab

6 ledare i IFK Göteborg – här är deras löner

Ola Larsson, teknisk direktör: 589 400

Hannes Stiller, team manager: 576 500

William Lundin, assisterande tränare: 366 000

Lee Baxter, målvaktstränare: 50 000

Håkan Mild, klubbdirektör: Inkomstuppgifter för 2022 saknas

Jens Berthel Askou, chefstränare: Inkomstuppgifter för 2022 saknas

Överst på listan kommer alltså Ola Larsson, följt av Hannes Stiller och William Lundin.

Då Skatteverket inte har eller har fått in alla inkomstuppgifter för 2022 saknas därför detta på Håkan Mild och Jens Berthel Askou.

Siffrorna visar inkomst av tjänst under föregående år, 2022.

Han tjänar mest i AIK:s ledarstab

Polisen rapporterar om trafikolycka, Trollhättan

En kvinna har skadats i en trafikolycka på resecentrum i Trollhättan. Kvinna kördes på av en buss och skadade foten. Kvinnan är vid medvetande och talför har dock smärta i fot.   Polis är på platsen och hanterar ärendet.

Läs mer här. Info om Trafikolycka brott Trollhättan ligger topp 157 i Sverige i år vad gäller trafikolycka. Staden med mest antal trafikolyckor hittills i år är Örebro, följt av Malmö och Göteborg. Kort fakta om Trollhättan Trollhättan har 50502 invånare och ligger i Västra Götaland. Fotbollsspelaren Håkan Mild kommer från trollhättan.

Trollhättan: Polisen rapporterar om brand

En eller flera personer har tänt eld på innehållet i en papperskorg, inne på en toalett. Branden släcktes, men då det förelåg spridningsrisk upprättades en polisanmälan om försök till mordbrand. Ingen gripen i nuläget.

Läs mer här. Info om Brand brott Trollhättan ligger topp 139 i Sverige i år vad gäller brand. Staden med mest antal bränder hittills i år är Malmö, följt av Stockholm och Linköping. Kort fakta om Trollhättan Trollhättan har 50502 invånare och ligger i Västra Götaland. Fotbollsspelaren Håkan Mild kommer från trollhättan.

IFK:s kräftgång fortsätter: Fans konfronterade spelare

Krisen tilltar för den klassiska storlaget IFK Göteborg. Efter att laget förlorat hemma mot den allsvenska jumbon Varberg, väntade upprörda Blåvitt-supportrar på arenan för att prata lagets frontfigurer tillrätta – och få dem att fokusera på rätt saker. – Det var rakt och tydligt från deras håll. Man håller med om det de sade, sa anfallaren Marcus Berg – som mötte supportrarna tillsammans med sportchef Håkan Mild. Förlusten med 1–2 mot Varberg var hallänningarnas första seger den här säsongen, men innebär samtidigt att IFK Göteborgs säsong blir allt tyngre. Laget parkerar alltjämt på femtonde plats, numera på samma poäng som Varberg, och sex poäng från säker mark.

Håkan Mild på YouTube

Mild med läckerhet när Sverige vann "Bronsmatchen" - TV4 Sport

TV4 Sport från 2016-10-09: Se målen från "Bronsmatchen", en repris på Sverige-Bulgarien från VM 1994. TV4 Sport, 100% sport!

TV4Sport på YouTube

MFF - Blåvitt 1-2 (Håkan Mild) 2005

Håkan använder skallen och gör andra målet för Blåvitt i premiären? 2005.

BlueWhite88 på YouTube

Håkan Mild i poddar

Del 2 med Håkan Mild - kommande fotbollsår 2024

Kaffepaus och lussebulle präglade pausen efter avsnitt 1. Detta avsnitt blickar framåt med Håkan Mild där vi ser hela verksamheten för IFK Göteborg. Revansch och hunger är det som präglar Håkan Mild när vi pratar med honom och en stor iver att fortsätta jobba för att nå de framgångar han och klubben önskar. Ett stort avslöjande tas upp som rör Peter Svanström och damlagetEtt matigt avsnitt som bryts ner enligt nedan- Vad händer nu ?- Vad har hänt efter Varberg ?- Silly Season och truppbygge- Större risktagande med yngre spelare ? - Akademins framfart. Hur tillgodoser vi det på bästa sätt? - Målbild med egna produkter - Plånboken denna Silly - Vad ska vi ha i plånboken? - Damlaget i förändringsfas- Peter Svanström tränar damlaget 2024? - Västra Frölunda - Sponsorer och marknad. Hur går det med sponsorerna i ekonomiskt tuffa tider? - Årskortssuccen och dess påverkan att kunna agera under Silly Season- Arenafrågan, vad ser Håkan som möjlig arena i kapacitet? - Lyssnarfrågor- Slutord om 2024Tack för att ni lyssnar God Jul och Gott Nytt År önskarDaniel, Christian och Antonijo  Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Avsnitt 44: Del 1 med Håkan Mild - Fotbollsåret 2023

Antonijo och Christian åkte till Kamratgården kvällen den 19 december för en längre sittning med IFK Göteborgs klubbdirektör Håkan Mild. Det blev en sittning på över 2h som delas upp i två avsnitt. Välkommen till första delen som går igenom året som har varit, varför det blev som det blev och vilka lärdomar man har tagit från det. Avsnittet tar bland annat upp- Stahres avsked- Känslan att komma på en 13:e plats- Hur man hanterar vardagen med motgångar- Hur mår man som klubbdirektör efter detta år- Hur mycket Superettan präglade vardagen - Varför man inte ska spela i Superettan- Ola och Jens intåg - Konfliktfaser - Supportrarnas konstruktiva feedback- Publiksuccén - Håkan Milds egna topp 3 lista med bra respektive mindre bra saker med året- Slutord om 2023Del 2 kommer inom ett par dagar och kommer där lägga tonvikten på kommande år och hur vi ska blicka framåt och vad vi har att se framemot Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Avsnitt 17 Dúbravka håller inte och är Lewis Miley en ung Håkan Mild?

Är gubbarna trötta? Kommer vi avancera i någon av cuperna? Är Lewis Miley en ung Håkan Mild eller den nye Patrick Viera? Tugget går på högvarv när Emil Moberg Lundén, Ludwig Olsson och Kristian Nordberg diskuterar allt mellan svart och vitt.

02 – Håkan Mild

Veckans gäst är förre landslagsspelaren och sportchefen i IFK Göteborg Håkan Mild. Han ger bland annat en känga till Erik Hamrén för att han inte tar ut fler allsvenska spelare och berättar om sina ifrågasatta spelaraffärer. Håkan delar också med sig av tankarna och minnena efter sin mördade lillasyster. Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

100 Re:Lundh - Håkan Mild

Håkan Mild har varit tillbaka i Blåvitt i dryga två år och redan bytt tränare två gånger och sparkat sportchefen Pontus Farnerud. När jag träffade Blåvitts klubbdirektör för en poddintervju för ett år sedan berättade Håkan Mild om vad som lockade honom tillbaka till sin forna klubb, om att omsättningen på ledare och spelare skadat verksamheten, om vägen fram mot att utmana om SM-guld igen och om det verkligen går att gå om Malmö FF snabbt. Dessutom talade Mild om vikten av att köpa tillbaka Kamratgården, om att damlaget kan flytta in där, om friktionen bland spelarna 2021, om att ta hem Pontus Dahlberg, om kritiken från förra spelaren Andrés Vasquez, om varför tidigare ordföranden Frank Andersson är helt snett på det och om att få till mer dialog med alla supportergrupperingar. Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Avsnitt 16: Säsongsavslutning med Håkan Mild

Kamratpodden rattade bilen genom ett snötäckt naturområde för att träffa Håkan Mild på Kamratgården. I avsnitt 16 pratar Antonijo och Daniel med Håkan om: Säsongen som varToppar och dalarHåkan berättar vad årets vinst för spelarförsäljningar landar på. Ekonomisk trygghet ger framtidstroKontinuitet är en förutsättning för att Blåvitt ska lyftaSilly SeasonAllt det här och mycket, mycket mer. Tack för att du lyssnar! Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Premiär med Håkan Mild

Kamratpodden är här! Håkan Mild fick besök av Antonijo Matanovic, Christian Olsson och Daniel Andrén.Det blev ett samtal om: Debaclet på Tele2Silly Season och trenderEn skiktad AllsvenskaKrav och vinnarmentalitetEkonomiKarantänAllt det och en hel den annat! Glöm inte att prenumerera och att följa oss. Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

118 – 2017: Håkan Mild

Den forne blåvittspelaren och sportchefen Håkan Mild är gäst i veckans BBpodd. Veckans program handlar först och främst om Håkan spelarkarriär. Tiden som sportchef behandlas i ett kommande poddavsnitt. For information regarding your data privacy, visit acast.com/privacy Learn more about your ad choices. Visit podcastchoices.com/adchoices

119 – 2017: Håkan Mild, sportchefen

IFK Göteborg har dragits med dålig ekonomi i flera år.Men att det skulle bero på Håkan Milds stjärnvärvningar inför säsongen 2012 förnekar den förre Blåvitt-sportchefen bestämt.– Det här var inga extraordinära satsningar som på något sätt riskerade den framtida ekonomin, säger han i senaste avsnittet av BBpodd. For information regarding your data privacy, visit acast.com/privacy Learn more about your ad choices. Visit podcastchoices.com/adchoices

1. Trender i konsultbranschen - med Håkan Mildh Svensson & Mattias Loxi

I första avsnittet av Konsultpodden möter vi Mattias Loxi (medgrundare av Cinode) och Håkan Mildh Svensson (grundare av Berotec) som pratar om trender i konsultbranschen.

338 - Håkan Mild

Avsnitt 338 av Sveriges nyfiknaste fotbollspodd gästas av Håkan Mild. Blåvitts klubbdirektör berättar om vad som lockade honom tillbaka, om att omsättningen på ledare och spelare skadat verksamheten, om överraskningen att Mats Engström hoppade av, om vägen fram mot att utmana om SM-guld igen, om det verkligen går att gå om Malmö FF snabbt, om att klubben gör en större vinst än kommunicerat, om vikten av att köpa tillbaka Kamratgården samt om att damlaget kan flytta in där.Dessutom talar Mild om kvaliteten på Blåvitts spelartrupp, om förtroendet för sportchefen Pontus Farnerud, om friktionen bland spelarna 2021, om försöket att ta hem Pontus Dahlberg, om varför Roland Nilsson fick gå, om vad Mikael Stahre tillför, om kritiken från Andrés Vasquez, om varför Frank Andersson är helt snett på det och om att få till mer dialog med alla supportergrupperingar. Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

62. Håkan Mild

I avsnitt 62 av podcasten FD 60 Minuter träffar Lennart Sandahl en av IFK Göteborgs allra största. Håkan Mild har vunnit titlar i klubben både som spelare och som sportchef. Men sedan 2004 har han inget uppdrag i föreningen utan jobbar som "glasskung". Är han sugen på en comeback och har han fått frågan? Var förvarar han VM-bronset, klarade han verkligen ut beep-testet, hur ser han Blåvitts nya riktning och bär han något ansvar för den dåliga ekonomin? Hur är hans relation till Blåvitt idag och är han orolig för klubbens framtid?

200. Håkan Mild tar över

I avsnitt 200 av BBpodd är det programledarna som får svara på frågor. Blåvitt-legendaren Håkan Mild ställer Joakim Hanäs och Patrik Glimberg mot väggen. Learn more about your ad choices. Visit podcastchoices.com/adchoices

35. Håkan Milds stora plan

I veckans avsnitt av GP:s fotbollspodd besöker Robert Laul Kamratgården för ett timslångt samtal med IFK Göteborgs klubbdirektör Håkan Mild om säsongen 2022, tankarna inför 2023 och om det blir några julklappar till fansen i form av nyförvärv. Mild avslöjar också vad som krävs för att klara att jobba i en frys. Plus möcke, möcke mer. Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.