Invisio tar mångmiljonorder

Invisio tar mångmiljonorder

Kommunikationsutrustningsbolaget Invisio har fått en order på Intercom-systemet värd 230 miljoner kronor och en beställning på radiosystem för fordon värd 235 miljoner kronor. Det framgår av ett pressmeddelande.

Börsen inleder på grönt – Natobesked lyfter Saab

Börsen inleder på grönt – Natobesked lyfter Saab

Stockholmsbörsen inleder tisdagshandeln på grönt, dagen efter att Turkiet gett tummen upp för ett svenskt inträde i Nato. Strax efter öppning står index så här:

• OMXSPI: +0,7% • OMXS30: +0,3%

Försvarskoncernen Saab lyfter över 4 procent efter det turkiska Nato-beskedet. Även Invisio, som levererar kommunikationslösningar till militären, avancerar runt 1,5 procent I övrigt har rapportsäsongen börjat rulla ut och flera bolag bekände färg under morgonen. Bland bolagen har Nyfosa redovisat ett förvaltningsresultat som minskade med över 20 procent på årsbasis i kvartalet. Samtidigt stärktes driftnettot mer än väntat. Aktien handlas ner 1 procent. Under morgonen har också Kinnevik rapporterat ett substansvärde på 191,93 kronor per aktie, en minskning med runt 3 procent jämfört med föregående kvatal. Även Öresund minskade substansvärdet per aktie något under kvartalet. Kinnevik backar 0,8 procent medan Öresund handlas upp runt 0,5 procent. ABG Sundal Collier har lyft sin säljstämpel på Lifco och rekommenderar nu behåll, riktkursen sätts till 215 kronor. Industribolaget lyfter 2 procent. New York-börserna i går S&P 500: +0,2% Nasdaq: +0,2% Dow Jones: +0,6% Inflation, räntehöjningar och svängande börsrörelser – hur navigerar man det utmanande ekonomiska läget? Med Omnis systerapp Omni Ekonomi får du Sveriges mest heltäckande bevakning av börs- och bolagsnyheter. Lägg därtill att Sveriges främsta aktieexperter svarar på de svåra frågorna och hjälper dig att hantera marknaderna.

Invisio får den största ordern någonsin, värd 130 miljoner kronor, från amerikanska försvars­departementet

Invisio får den största ordern någonsin, värd 130 miljoner kronor, från amerikanska försvars­departementet

Invisio har fått en order värd 130 miljoner kronor för hörselskydd och relaterade produkter under varumärket Racal Acoustics. Kunden är en del inom amerikanska försvarsdepartementet. Ordern är den största i Invisios historia. Systemen kommer att användas i stridsfordon och merparten av leveranserna kommer att ske under innevarande år. Hörselskyddssystemen under varumärket Racal Acoustics används främst i […]

Invisio på YouTube

INVISIO X7 In-ear Headset | INVISIO

Thanks to its blend of comfort, functionality, and ease-of-use, the INVISIO X7 in-ear headset sets a new standard and is an ...

INVISIO på YouTube

1 Tactical Headset, 3 wearing styles - INVISIO T7

INVISIO T7 is a military over-ear headset designed for use in extreme conditions. With interchangeable wearing styles, ergonomic ...

INVISIO på YouTube

T7 Over-the-Ear Headset - INVISIO

INVISIO T7 is the first headset that performs in all mission environments. T7 is a rugged, submersible (10 meters) and lightweight ...

INVISIO på YouTube

RA5100 versatile headset for both on-foot and in-vehicle missions - INVISIO Group

RA5100 is an extremely versatile headset for both in-vehicle and on-foot missions designed to cater for all types of hearing ...

INVISIO på YouTube

INVISIO Fire and Rescue comms fitting by May Timber

In this video, firefighter May Timber demonstrates the ease and speed of fitting the INVISIO communication system. The rugged ...

INVISIO på YouTube

Invisio i poddar

Special Edition: The Rise and Fall of InVision with Jay Demetillo

We will be diving into the fascinating story of the rise and fall of InVision. In this episode, join host Harrison Wheeler and special guest Jay Demetillo as they take you on a journey through the history of InVision and discuss the impact it had on the design industry. They explore the evolution of design tools, from the days of Photoshop and Dreamweaver to the emergence of Sketch and the game-changing introduction of InVision. Join us as we reminisce about the challenges designers faced, the joy of collaborative work, and the race to stay ahead in a rapidly evolving design tool landscape. About The Guest(s):Jay Demetillo is a design practitioner with extensive experience in the industry. He has traveled the world giving talks on design and has a deep understanding of the importance of inclusive design and bringing value to design through business.Key Takeaways:InVision was a disruptive design tool that gained popularity in 2014-2015 with its cloud-based sharing and commenting features.InVision failed to keep up with competitors like Sketch and Figma due to a lack of updates and communication.Invision's collaborative tool, Freehand tool was acquired by Miro in 2023.Invsion announced their termination of services by end of the 2024 calendar year. Show notes:00:00 Introduction and Birthday Celebration00:29 The Rise and Fall of InVision02:04 The Evolution of Design Tools02:23 The Emergence of Collaborative Work02:51 Insights and Anecdotes03:52 Jay's World Tour and Talks06:39 The Rise and Fall of Envision: A Discussion10:10 The Challenges of Designing for Multiple Devices11:39 The Emergence of Sketch17:01 The Role of Zeppelin in the Design Process18:13 Discussing Envision's Early Days18:41 Introduction to Envision's Features20:22 The Impact on User Testing22:14 Marketing and Community Engagement24:30 Investment and Funding25:17 Product Updates and Innovations27:32 The Downfall of InVision Studio33:17 Reflecting on InVision's Missteps35:10 Final Thoughts on InVision's Journey