Splittrad syn på Electrolux efter rapporten

Splittrad syn på Electrolux efter rapporten

Vitvarutillverkaren Electrolux redovisade ett bättre resultat än väntat för det andra kvartalet. Men analytikerna har olika tankar om aktiens framtid. Det framgår av analyser som Nyhetsbyrån Direkt tagit del av.

Börsen upp efter starka USA-siffror

Börsen upp efter starka USA-siffror

Börsen tog ett glädjeskutt efter siffror från USA som visade på stark detaljhandel i juli och färre arbetslösa förra veckan. Breda OMXS-index hade vid stängning stigit med 1,1 procent. Även OMXS30-listan gick i grön kulör på torsdagen. En majoritet av de 30 aktierna avslutade dagen på plus. Bäst gick det för vitvarukoncernen Electrolux, som fortsätter på det vinnande spåret efter gårdagens rejäla uppgång. På torsdagen avslutade aktien på plus 5,1 procent. Sämre gick det för fastighetsbolaget SBB, som backade med 2,1 procent. Även telekombolaget Tele2 hade en svag utveckling och gick ned med 1,2 procent. OMXS30 gick sammantaget upp med 1,2 procent. De ledande börserna i Europa hade en liknande utveckling som Stockholmsbörsen. Exempelvis avslutade Londonbörsen på plus 0,8 procent.

Electrolux på YouTube

Ugn med ånga - Mer än en vanlig ugn | Electrolux

Bevarar färg, smak och näringsämnen Att laga mat med ånga ger synliga och på alla sätt kännbara resultat. Dina råvaror behåller ...

Electrolux Sverige på YouTube

How to install your Electrolux 60 cm Sliding Door Dishwasher

In this demonstration, our experts show you how you can easily install your Electrolux 60 cm fully integrated dishwasher.

Electrolux på YouTube

How to install your Electrolux Induction Hob - Worktop installation

In this demonstration, our experts show you how you can easily install your Electrolux Induction Hob yourself. It is quick and easy ...

Electrolux på YouTube

Explore 7 Vattenkokare med glaskanna - Lösbladste, bryggt direkt i kannan | Electrolux

Oavsett om du kokar vatten, brygger te eller värmer ingredienser försiktigt, så kan Explore 7 Vattenkokare med glaskanna ...

Electrolux Sverige på YouTube

Electrolux i poddar

A Service Transformation Deep Dive with Electrolux

In a session from the Future of Field Service Live Tour event in Stockholm, Sarah talks with Kristoffer Brun, Services & Repair Transformation Manager; Anna Mezzanotte, Service Operations Product Domain Expert; and Peter Sandkvist, Transformation Manager, Electrolux for an inside look at lessons learned and wins celebrated from its current global service transformation.

#AmintiriGustoase S1E9 Mugur Marinescu & Teodora Mărăcineanu despre bucătăria viitorului, sustenabilitate & avantajele echipamentelor smart Electrolux

#AmintiriGustoase 00:52 Mugur Marinescu, Trainer & Trade Marketing Specialist, Electrolux România, explică de ce fast cooking-ul n-ar trebui să aibă conotații negative și de ce e preferabil să ne cumpărăm un frigider nou - dacă chiar ne trebuie unul - cu răcire dinamică. Cosmin Dragomir îl provoacă pe invitatul său să intre în detaliile plitelor cu inducție sau ale tehnicii sous-vide și să explice ce avantaje ai când folosești un cuptor din gama superioară.#AmintiriGustoase 27:22 Teodora Mărăcineanu, Head of Marketing, Electrolux România, ne povestește despre beneficiile modelului nordic, inclusiv în gastronomie, și numitorul comun dintre chiftelele suedeze și sarmalele românești. Aflăm de la invitata noastră la ce ne folosește un ecometru la frigider, dacă tot vorbim, periodic, despre sustenabilitate, și cum ar putea să arate bucătăria viitorului, mai ales cea a unui flexitarian.

#72 Science-based targets med Electrolux hållbarhetschef Vanessa Butani

I det här avsnittet av Framtidsstudion gästas vi av Vanessa Butani, global hållbarhetschef på Electrolux. Vi diskuterar science-based targets, regleringar, hur ett stort industriföretag arbetar med hållbarhet globalt och vad nästa steg i samhällets strävan för hållbarhet är. Med i studion är Olivier Rostang och Fredrik Torberger. Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

The Role of Insights in Delivering Sustainable Business Growth with Edwin Taborda, Global Head of Insights at Electrolux

Nielsen research estimates 85% of new CPG product launches fail within a year of launch. To avoid this, businesses need to ensure every innovation is grounded in insights. By doing so, and positioning insights as a strategic function rather than a service function, organizations can achieve long-term and sustainable growth. In this episode of The Consumer Insights Podcast, Thor is joined by Edwin Taborda, Global Head of Insights at Electrolux.

Michael Larsson – Försäljningschef Electrolux Home

Idag är Michael Larsson, försäljningschef Electrolux Home, på besök hos Franchisepodden. Michael berättar om kedjan, dess historia och expansionsplaner. Alla butiker i kedjan drivs av franchisetagare och vi får höra hur detta fungerar och vad man får för hjälp och stöd av franchisegivaren. Vi får också ta del av hans bakgrund som varuhuschef inom Systembolaget. Hur är det att vara chef för en butik som egentligen har som mål att sälja så lite som möjligt? Som vanligt leds samtalet av Bo Sjöholm och Karin Kisker.