USA:s tv-marknad tillbaka till 1992 – före kabel-tv
2,3 miljoner amerikanska hushåll avslutade sina tv-abonnemang under det första kvartalet. På årsbasis motsvarar det ett tapp på 6,9 procent vilket är den största nedgången som har uppmätts. Det skriver en branschanalytiker på SVB Moffett Nathanson, enligt Market Watch och Variety. För femton år sedan betalade över 80 procent av de amerikanska hushållen för traditionell tv. Nu har andelen minskat till 58,5 procent. En sådan låg nivå har inte synts sedan 1992, vilket var två år innan kabel-tv slog igenom på bred front. SVB Moffett Nathanson skriver att hela branschen håller på att tyna bort till förmån för streamingtjänster. De regionala sportkanalerna har gått i konkurs medan nyhetskanalerna skär ner i budgetarna och underhållningsjättarna flyttar sitt bästa innehåll till streamingvärlden.
2,3 miljoner amerikanska hushåll avslutade sina tv-abonnemang under det första kvartalet. På årsbasis motsvarar det ett tapp på 6,9 procent vilket är den största nedgången som har uppmätts. Det skriver en branschanalytiker på SVB Moffett Nathanson, enligt Market Watch och Variety. För femton år sedan betalade över 80 procent av de amerikanska hushållen för traditionell tv. Nu har andelen minskat till 58,5 procent. En sådan låg nivå har inte synts sedan 1992, vilket var två år innan kabel-tv slog igenom på bred front. SVB Moffett Nathanson skriver att hela branschen håller på att tyna bort till förmån för streamingtjänster. De regionala sportkanalerna har gått i konkurs medan nyhetskanalerna skär ner i budgetarna och underhållningsjättarna flyttar sitt bästa innehåll till streamingvärlden.