Hanna Andersson

Hanna Andersson är en svensk skådespelare och sångerska. Hon är känd för sina roller i svenska filmer och TV-serier, samt för sin medverkan i musikaler och teateruppsättningar. Hanna har en mångsidig talang och har imponerat både som dramatisk skådespelare och som komiskt geni. Hon har vunnit flera priser för sitt arbete och är en uppskattad och välkänd person inom den svenska underhållningsbranschen.

Denna text har genererats automatiskt

Pernilla Wahlgren och Christian Bauer har gift sig – igen

Pernilla Wahlgren och Christian Bauer har gift sig – igen

Pernilla Wahlgren och Christian Bauer har sagt ja till varandra för andra gången, drygt nio månader efter sitt första bröllop. Den här gången i Marbella i Spanien med 130 gäster på plats. I skaran gäster finns kända ansikten som Anna Kinberg Batra, Hanna Hedlund, Peter Jöback och Per Andersson – för att bara nämna några. I rollerna som toastmasters ser vi Pernillas barn Benjamin och Bianca Ingrosso. Under torsdagen startade festligheterna med ett ”pre-wedding party”. ”Vi kunde inte fått en bättre start på vår bröllopshelg”, skriver Pernilla Wahlgren i ett Instagram-inlägg efter första kvällen. Och under fredagen hålls vigseln och bröllopsfesten. Trogna följare av ”Wahlgrens värld” har fått se att själva vigseln äger rum i en romantisk trädgård i Marbella, där bröllopsmiddagen intas i en stor trädgård vid en fontän och med kristallkronor i träden. Men firandet pågår i dagarna tre – även under lördagen fortsätter festligheterna. Pernilla red in på häst I en Instagram story under fredagsmorgonen sa Christian Bauer: – Dagen D är här! Micael Bindefeldt, som är på plats på bröllopet, berättar för Expressen att Pernilla Wahlgren kom in på en häst. – Att se brudtärnorna bana vägen för Pernilla som kom inridande på en svart häst är utan tvekan det absolut vackraste jag sett på något bröllop! säger han. Det var i december förra året som Pernilla och Christian gifte sig första gången. Då ledde Hans Wahlgren sin dotter till altaret, som vid tillfället var svårt sjuk.

Lena blev bedragen – trodde det var Postkodslotteriet

Lena blev bedragen – trodde det var Postkodslotteriet

Det var i början av sommaren Lena Östling Andersson fick samtalet. En person uppgav sig ringa från Postkodlotteriet, sade att det just nu var grannyra och att Lena hade vunnit 36 700 kronor. Redan från början var Lena misstänksam, och svarade att hon inte trodde på det. Men personen fortsatte pressa henne och menade att det var bråttom. – Det kändes inte rätt, men han höll på i nästan 20 minuter. Han var så övertygande och manipulativ. Han kunde allt om mig, och jag vet ju inte hur de går tillväga ifall man faktiskt fått en vinst, säger Lena Östling Andersson. Personen i telefonen bad Lena gå in på sin bank, så att han kunde sätta in pengarna på hennes konto. Men först ville han skicka ett sms med en QR-kod som hon skulle scanna med sin säkerhetsdosa, och tillslut gick Lena med på det. – Sedan sa det klick och han lade på. Då tänkte jag shit, nu händer det. Nu är jag lurad. Jag ringde direkt till banken och sade spärra allt jag har, säger Lena Östling Andersson. Äldre mest utsatta Samtal där bedragare uppger sig för att vara från Postkodlotteriet har blivit vanligare. I år har det enligt Postkodlotteriet skett omkring 160 samtal, som de vet om. De tror också att det finns ett mörkertal. Oftast är det äldre personer som kontaktas. De vanligaste metoderna är antingen att bedragaren säger att de är i närheten och vill komma hem till personen för att dela ut en vinst eller att de ber om kortuppgifter. – Jag tycker att det är riktigt nedrigt. Det här är äldre människor som har ett litet sparkapital, det rycker de här brottslingarna undan, säger Roger Magnergård, presschef på Postkodlotteriet. Hade tur Enligt Roger Magnergård ska man aldrig lämna ut sina kort eller kontouppgifter, och Postkodlotteriet ber heller aldrig om dem. Eftersom de redan har uppgifterna sätts pengarna in automatiskt på vinnarens konto. När Lena Östling Andersson spärrat sitt konto kunde banken inte berätta om några pengar dragits. Och Lena hade tur – banken hann spärra kontot innan hon blev av med några pengar.

Sex spelare riskerar avstängning i EM-kvalmatchen mot Frankrike

Sex spelare riskerar avstängning i EM-kvalmatchen mot Frankrike

Förbundskapten Peter Gerhardsson har till landslagets julisamling tagit ut en större trupp än normalt. En av anledningarna till det är det utsatta varningsläge som Blågult befinner sig i.  I EM-kvalet krävs endast två varningar totalt för att stängas av i en match - vilket sätter Sverige i ett prekärt läge inför de två sista omgångarna.   På fredagskvällen väntar Frankrike, men av allt att döma blir den efterföljande matchen mot England helt avgörande för om Sverige ska knipa en av de två direktplatserna till EM. Skjuter beslutet framåt Vid ett gult kort i matchen mot Frankrike riskerar hela sex spelare att bli avstängda mot England. Men om det kommer påverka den svenska startelvan mot Frankrike är oklart, menar Gerhardsson.  Jag kan säga att jag tänker. Jag skjuter det lite framåt och sen får vi se. Det är ingenting som påverkar under de första träningarna, men sen får jag komma till ett beslut hur jag ska göra, sa förbundskaptenen efter det inledande måndagspasset på Gothia Park Academy i Göteborg.  Det är ingenting som är positivt. Spelare behöver spela också för att vara i form till England. Jag trodde att jag hade varit med om det mesta, men det blir nya saker som dyker upp ändå, fortsatte han.  Backlinjen hotad Spelarna som riskerar avstängning om de drar på sig ett gult kort är Jonna Andersson, Magdalena Eriksson, Linda Sembrant och Hanna Lundkvist. Hela backlinjen med andra ord. Dessutom har Rosa Kafaji och Kosovare Asllani varsin varning.  Jag tror inte att man får tänka för mycket på det. Vi har pratat mycket om Englandsmatchen, men nu är det Frankrike först och den är otroligt viktig den också. Vi måste gå in för att spela en bra fotboll där, men det är klart att vi vill få så få spelare avstängda som möjligt, säger Jonna Andersson.   Vad finns det för risker med att börja tänka på det? Antingen presterar man inte tillräckligt bra eller så vågar man inte riktigt gå in i närkamperna. Det kan göra att man kommer ännu senare in i duellerna och då kan det också finnas risk för en varning, säger Andersson.  BK Häckens Rosa Kafaji har fått speltid i samtliga EM-kvalmatcher. I det första mötet med Irland byttes hon in i matchminut 89 och drog på sig ett gult kort på tilläggstid.  Man kan tänka på det litegrann, men samtidigt vill man inte tänka på det för mycket för man vill bara spela. Man får vara lite försiktig men ändå gå in i duellerna. Det gäller att inte vara ful helt enkelt, säger Kafaji som svarar “kanske” på frågan om hon kommer strunta i snacket på planen.  Hur Sverige ska tänka inför matchen mot Frankrike, om man ska vila varnade spelare, är en fråga som 21-åringen lämnar till förbundskaptenen.  Jag tror att det är någonting som Peter och ledarna får tänka på, säger hon och konstaterar: Jag kör bara.  Bortamatchen mot Frankrike har avspark 21:10 på fredagskvällen. Tisdagens match mot England spelas klockan 19:00 på Gamla Ullevi i Göteborg.

 Emanuel fick fly björn – kastade sig i vattnet

Emanuel fick fly björn – kastade sig i vattnet

Emanuel Andersson, som både jagar och fiskar ofta, hade just lagt sina barn och begett sig till en sjö. När han fiskat i en timme hörde han något prassla i buskarna. – Något kom och sprang bakom mig och när jag vände mig om såg jag hur björnen sprang rakt mot mig, berättar han. Emanuel berättar att allt gick så snabbt att han inte hann tänka. – Först var det bara rädsla och chock, ett adrenalinpåslag utöver det vanliga var det i alla fall, säger han. ”Kändes som en hel dag” För att komma undan björnen kastade Emanuel sig ut i det fyrgradiga vattnet och började ropa och vifta med armar och fiskespö för att skrämma bort djuret. – Men han stod bara där och tittade på mig. Jag hade ju vatten upp till bröstkorgen och hade sju meter in till landkanten där björnen stod, säger han. I uppskattningsvis en kvart stod Emanuel där innan björnen till slut lämnade sjön och han kunde ta sig upp. – Men det kändes som en hel dag när man stod där i vattnet, säger Emanuel.

ANALYS: "Debatten var en orgie i dålig stämning"

ANALYS: "Debatten var en orgie i dålig stämning"

Till dagens partiledardebatt hade Tidöpartierna pratat ihop sig. Ambitionen var att slutligen lämna SD:s trollfabrik bakom sig. Debatten skulle ju handla om EU. Men Tidö-partiledarna hann knapp ut ur startgrindarna innan planen föll isär. Så klart tänkte inte oppositionen samarbeta kring detta. Andersson, Dadgostar, Demirok och Lind ställde fråga på fråga om SD:s verksamhet. Och udden riktades framför allt mot M, KD och L. Vad skulle de göra? ”Ska Sverige bli det första västland som accepterar trollfabriker?” frågade Vänsterpartiets Nooshi Dadgostar. Ukrainautspel hjälpte inte Det hjälpte inte ens att Tidöpartierna hade förberett ett avledande utspel: 75 miljarder kronor till Ukraina. Som lämpligt nog presenterades när Jimmie Åkesson själv äntrade talarstolen. Ändå frågade journalisterna mest om trollfabrikerna. En allt mer frustrerad statsminister fick ilsket upprepa: ”Jag tar inte ansvar för vad Sverigedemokraterna gör!”

Från riksdagens talarstol angrep Jimmie Åkesson Kalla fakta som en "inhemsk påverkansoperation". Däremot tyckte han inte att det var så bra att hans anställda fejkat Magdalena Anderssons röst. Så ska man inte göra. Men annars var allt bra på kommunikationsavdelningen. Även om Åkesson inte visste hur många anonyma konton de förfogade över. Eller vad de spred för material. ”Det får du fråga dem om” var Åkessons svar. Metamanöver I ett sista försök att bli av med trollfabrikerna och få till någon slags EU-debatt valde Ebba Busch slutligen, i någon slags metamanöver, att ta replik på Liberalernas Johan Pehrson. Det var en kraftig markering, berättade Busch för oss journalister som inte riktigt begripit det. Därefter lämnade hon riksdagen.

Partiledardebatten var en orgie i dålig stämning. Och när statsministern slutligen skulle gå möttes han i dörren av SVT:s reporter Knut Kainz Rognerud, med mikrofonen i högsta hugg. Humöret såg inte ut att bli bättre av ytterligare en möjlighet att berätta att Moderaterna inte tar ansvar för Sverigedemokraterna. Kristersson gjorde en u-sväng och gick ut bakvägen. Johan Pehrson gjorde honom sällskap.

Malmö FF vinner svenska cupen efter straffrysare

Malmö FF vinner svenska cupen efter straffrysare

Malmö FF vinner svenska cupen 2024 efter straffdrama. Men uppgörelsen mellan Malmö FF och Djurgårdens IF inleddes passivt och i halvtid var matchen fortfarande mållös. Matchen avbröts Och den andra halvleken hann knappt komma igång innan spelarna efter tio minuters spel tvingades lämna planen. Det efter att ett säkerhetsnät vid Djurgårds-klackens kortsida gått sönder. Matchen stoppades och ett matchmöte hölls innan nätet lagats och matchen återigen kunde blåsas igång. Och ledningsmålet kom i den 71:a matchminuten när Malmö FF:s Taha Ali spräckte nollan. Avgjordes på straffar Lyckan för Skånelaget skulle dock bli kortvarig. Åtta minuter senare skickade Deniz Hümmet in kvitteringsmålet och när ordinarie tid spelats klart var ställningen fortsatt 1-1. Inte heller förlängning kunde skilja lagen åt utan det skulle krävas ett straffavgörande för att kora årets cupmästare. Malmö FF inledde straffläggningen och kopplade grepp direkt. När Djurgården missat både i andra och tredje omgången kunde Lasse Berg Johnsen säkra titeln genom att rulla in 4-1 i straffläggningen. – Vi gjorde inte en jättematch, men vi står här nu som segrare. Det är det viktigaste. Jag är väldigt glad inombords, sa Malmö FF:s sportchefen Daniel Andersson till Fotbollskanalen efter matchen.

Hannes räddade sitt barn från att kvävas – tack vare Nyhetsmorgon

Hannes räddade sitt barn från att kvävas – tack vare Nyhetsmorgon

Det var under sin pappaledighet som Hannes Andersson var på utflykt med sin ettåriga dotter Juni. Han skulle ge henne clementinklyftor, som hon hade ätit själv flera gånger förut. – Jag tog bort den hårda biten och kollade så det inte fanns några kärnor. Men när hon fick en klyfta såg hon en fågel som flög förbi, och helt plötsligt ser jag hur hon viker sig framåt och får ingen luft. Hannes, som tidigare sett en instruktionsfilm om ryggdunk på barn i Nyhetsmorgon, gjord av Camilla Thurell, agerade instinktivt. Han tog sin dotter till sig och dunkade henne på ryggen en gång. När det inte funkade dunkade han henne mellan skulderbladen tre gånger. Till sist såg han att clementinklyftan låg på isen. – Efteråt tittade vi på varandra och sen gav Juni mig en kram. Efter jag hade fått den här kramen sköljde det av mig vad som hade hänt. När jag kom hem så skrev jag ett tackmeddelande till Camilla, för jag tycker det hon gör är så fint, säger Hannes Andersson. Luftvägstopp kan leda till hjärtstillestånd Enligt Camilla Thurell, akutsjuksköterska, är luftvägsstopp vanligt förekommande hos barn, och det är viktigt att man som förälder vet hur man räddar sitt barn från att kvävas. – Det är ju det här som är avgörande om ett barn får totalt luftvägsstopp, att det finns någon i närheten som kan göra det. Barnet är helt beroende av det och man behöver ha det färskt i minnet för att agera så snabbt som Hannes gjorde, säger hon. Tiden är av stor vikt när någon sätter i halsen, för vid ett totalt luftvägsstopp får till sist varken hjärnan eller kroppen något syre och tillslut stannar hjärtat. – Man har bara några minuter på sig att förhindra att hjärtat slutar pumpa. Det kan även resultera i hjärnskador. Om man väntar in en ambulans i sådant här läge hinner barnet få hjärtstopp, säger Camilla. Så räddar du ditt barn Med barn under ett år ska man inte agera för snabbt. När de sitter och lär sig att äta och svälja är det naturligt att barnet hostar upp ibland. Enligt Camilla är det bra att ge sig själv ett par sekunder innan man sliter upp sitt barn ur stolen så man inte skrämmer barnet. – Om barnet är knäpptyst, är det ett tecken på att det är totalt luftvägsstopp, säger hon. Det viktigaste att tänka på är att hålla i det tunga huvudet och se till att man har ordentligt med stöd. – Sedan håller vi på deras övre rygg, mellan skulderbladen, och dunkar med öppen handflata fem gånger. Sedan vänder man och trycker på bröstbenet mellan bröstvårtorna fem gånger. Titta i munnen om du misstänker att det kommit upp, och dunka igen tills du ser livstecken. Camilla understryker att man måste låta barnen testa sig fram med mat. – Vi kan inte ge dem puré tills de flyttar hemifrån, säger hon.

Hanna Andersson på YouTube

Just Launched: Active by Hanna Andersson®

Activewear Made for Kids. From Practice to Play, It's Designed for Their Every Move. Subscribe to Hanna Andersson: ...

Hanna Andersson på YouTube

Our Best-Selling Dresses | Hanna Andersson

Subscribe to Hanna Andersson: https://www.youtube.com/@HannaAnderssonKids?sub_confirmation=1 Watch More Hanna ...

Hanna Andersson på YouTube

Hannah Anderson kidnapping rescue caught on camera

It was a murder, kidnapping and manhunt that riveted the nation in the summer of 2013, and now ABC News has obtained ...

ABC 7 News - WJLA på YouTube

The Original Family Matching Pajamas by Hanna Andersson

Subscribe to Hanna Andersson: https://www.youtube.com/@HannaAnderssonKids?sub_confirmation=1 Watch More Hanna ...

Hanna Andersson på YouTube

Organic Cotton Baby Sleepers | Hanna Andersson

Subscribe to Hanna Andersson: https://www.youtube.com/@HannaAnderssonKids?sub_confirmation=1 Watch More Hanna ...

Hanna Andersson på YouTube

Hur Hannah Anderson räddades av FBI

Tonåringen från Kalifornien fördes bort av en vän till familjen för nästan två år sedan.

ABC News på YouTube

Fortfarande är mycket okänt i Hannah Andersons kidnappning

Det finns fortfarande många obesvarade frågor i kidnappningsfallet med Hannah Anderson. CNN:s Drew Griffin undersöker. Mer från...

CNN på YouTube

Hanna Andersson i poddar

Avsnitt 61 - Par i gäster: Karin Kajjan Andersson och Hanna Bergwall

Myra pratar med Karin Kajjan Andersson och Hanna Bergwall om hur de blev en del av Gardet, vad som var projektets ursprungliga syfte, hur det var att arbeta i organisationen, vad som fick dem att lämna, vad de gör nu, och hur framtiden ser ut. Axel är comic relief eller dör först, beroende på om det här är en actionfilm eller en skräckfilm. Oavsett är det matriarkala förtrycket allnärvarande. Det underliggande temat är givetvis att allting handlar om Cissi Wallin.Gästernas pLaTtFoRmAr:https://www.instagram.com/hannabergwallhttps://www.instagram.com/karinkajjanFacebook-sidan: https://www.facebook.com/HaveristernaFacebook-gruppen: https://www.facebook.com/groups/621926561576206/Instagram: https://www.instagram.com/haveristernaDiscord: https://discord.io/haveristernaPatreon: https://www.patreon.com/haveristernaLogga av Christoffer Svanströmer: https://www.facebook.com/ChristofferSvanstromer/Intro/outro av Dubmood: https://dubmood.bandcamp.com/ Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Substance and Simplicity: Exploring Hanna Andersson's Commitment to Trust, Community & Sustainability

To its community of loyal customers, Hanna Andersson is so much more than just a children's clothing company. It’s a trusted brand that puts safety, quality and ethical production at the forefront to empower parents around the world. With a steadfast dedication to protecting childhood innocence, Hanna Andersson also aims to create spaces where parents can find simplicity online without compromising style or substance.In this episode of Retail Remix, Alicia Esposito chats with Callie Canfield, Chief Brand Officer at Hanna Andersson. The pair exchange stories about the new perks (and challenges) of modern parenting and how the brand has been able to tap into these realities to activate community engagement and loyalty. Tune in to learn:What Callie loves most about Hanna Andersson, including the brand, its values, people and culture;How the brand balances authenticity and simplicity with the technical aspects of its product;  How the brand creates common ground and mutual excitement between parents and kids through marketing and CX; andThe brand’s approach to loyalty and how Hanna Andersson is leaning into more experiential and community-driven effortsRELATED LINKSLearn more about Callie here!Learn more about Hanna Andersson.Read more about customer loyalty trends on Retail TouchPoints.

61: How to take your power back - Fashionablefit / Hannah Jacqueline Andersson

Välkomna tillbaka till Celestial Podcast! Idag ska vi prata om hur vi kan ta tillbaka vår power! Vi människor är så mycket mer kraftfulla än vad vi tror & någon som tycker precis likadant är min fantastiska gäst Hannah Jacqueline Andersson aka Fashionablefit!Vi har ett lättsamt men otroligt fint & insiktsfullt samtal om manifestation, hur det är att resa sig ur mörka perioder, hur vi blir conscious creators och massor mer! Nu är dags att ta tillbaka vår power & skapa våra drömliv! Så tacksam för detta fina samtal!Detta pratar vi om i dagens avsnitt:- Hur började hannahs passion för välmående & mode?- Hannah delar hur hennes relation med sin mamma är starkare än någonsin även fast hon inte är kvar i jordelivet- Generational trauma- Hur definierar vi power?- Att göra val & ta ansvar för dom- Hur skapar vi förändring inom oss själva på riktigt?- Conscious creating, vi delar varsin amazing manifesations story- Hur sätter vi tydliga & kraftfulla intentioner?- Self care mentalt, emotionellt, fysiskt, spirituellt - ett holistiskt sätt att ta tillbaka sin power- Hur stärker man sin tillit?- & massor mer!Lyssna på Hannahs podd här: https://open.spotify.com/show/70HsmQ6LOOdZ7b7dqwE2UP?si=71d46e3f57db4116Self belief affirmations: https://open.spotify.com/episode/79Hu4DsBuqfcb8vqNqMKdb?si=7790146018794bcfHannahs instagram: https://www.instagram.com/fashionablefit/Följ podden här: https://www.instagram.com/_celestialpodcast/Enjoy my loves!/Stella Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Avsnitt 16: Intervju med Hanna Andersson

2022 års första poddavsnitt med härliga hovslagaren Hanna Andersson som alltid inspirerar oss med sitt engagemang, kunnande och passion för sitt yrke

Hannah (Fashionablefit) Andersson - Vikten av att sätta gränser

I dagens avsnitt träffar jag Hannah Andersson som också är känd som Fashionablefit. Vi pratar om vem Hannah är utan sin titel, vi pratar om fashionablefit och hur resan med Fashionablefit har sett ut, hur man kommer upp på fötter när man är på botten men också vem man är utan sina prestationer. Vi går också in på hur jobbar man på sin självkänsla, vikten av att våga vara med sig själv och varför man söker sig till att bli distraherad hela tiden, om att bli medveten om vad som händer på insidan och sina tankar som hela tiden går på autopilot. Hannah tipsar om saker man kan göra i vardagen för att vara snällare mot sig själv, om gränssättning men också varför det är viktigt med förlåtelse och acceptans för att må bra. Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

'We're kind of at the beginning of building a community': Hanna Andersson CEO Aimée Lapic on how the 40-year-old kids' apparel brand is evolving

Kids' apparel brand Hanna Andersson is four decades old but in the midst of a huge business transformation. In 2019, it decided to close all of its stores and focus solely on its online business. The company says this strategic shift has helped stay focus and grow in new ways. "We're 100% direct to consumer and are frankly much more profitable because of that -- and, honestly, much more attuned to our customers in anticipating their needs," said Aimée Lapic, CEO of Hanna Andersson. She joined the Modern Retail Podcast this week and dove into her strategic mandates and the areas of growth she's most excited about. Lapic has worked in retail for a long time now. She worked at both Gap and Banana Republic, helping lead their early online experiences and marketing strategies. She then moved to the tech sector at places like Pandora and GoPro. But she came back to apparel last summer when she accepted the role of CEO at Hanna Andersson. "Honestly one of the reasons why this is such a fun moment for me is that it is full circle from how I started my career in apparel," she said. With nearly a year under her belt, Lapic has been focused on launching new initiatives. For example, the apparel brand -- most well-known for its pajamas -- has expanded into children's athletic wear. Beyond that, Hanna Andersson also launched a peer-to-peer resale program. That first began earlier this year with 2,500 listings and has already expanded to over 17,000, according to Lapic. But one of her big focuses has been on tapping into the brand's already robust community. Parents have bought Hanna Andersson for years -- Lapic said she's spoken with new moms who wore the clothes themselves as children. But much of this hasn't been fostered by the brand itself. "There has been a very strong community for many years of Hanna customers that love our brand, that speak on behalf of the brand, that hasn't actually been fostered by the brand," she said. Lapic now is trying to find ways to tap into these brand enthusiasts and have them be a bigger part of research and the company's overall retention efforts. As Lapic sees it, there are a bunch of new initiatives afoot, but the goal is on one big thing. "We have done a lot of work, really focusing the team on what's going to make a big difference in the brand and the growth story," she said. "First and foremost, it's all about building this brand awareness."

#6 - Om Attention - Hanna W Andersson

#6 Samtal med Hanna Wickström Andersson ordförande i Attention Hudiksvall. Vad är Attention, varför behövs en förening som den? Och mycket mera..

8. Hannah Fashionablefit Andersson

I veckans avsnitt gästas jag av The queen of self empowerment Hannah Andersson. Ni känner igen henne som Fashionablefit på socialamedier där hon har den perfekta kombon av träning, mode och personlig utveckling. Hannah delar med sig av viktiga händelser i sitt liv som har tagit henne dit hon är idag och även vikten i att ha tro på att allt som händer i livet händer av en anledning.

Hanna Andersson’s CEO on Guiding a Brand Through Change: Best of Conversations with CommerceNext #podcast

Welcome to the The Voice of Retail , I’m your host Michael LeBlanc, and this podcast is brought to you in conjunction with Retail Council of Canada.Today I am thrilled to be sharing a full episode from the second season of my Conversations with CommerceNext podcast featuring an interview with Sally Pofcher, a retail strategy expert and proven creator of growth and brand leadership.From McKinsey to Gap Inc. and beyond, Sally stands on a full and bright career at the forefront of innovative retail brands.  She calls on her experience as a seasoned strategist, operator and mother as she walks us through her role as CEO, turning around the Portland based, beloved children’s fashion brand Hanna Andersson.Sally talks with my Conversations with CommerceNext co-host Veronika Sonsev and me about reaffirming brand values, strengthening company culture in changing and challenging times and - perhaps most importantly - the importance of being human.I launched the Conversations with CommerceNext podcast with my U.S. based partners to meet the top practitioners and thought leaders in the DTC & eCommerce marketing space, and explore both their tradecraft and share the learnings from their career journeys.  Let's listen in now as Veronica kicks off our conversation.  Be sure and subscribe on Apple, Spotify and all the major podcasting platforms.   Season Two is presented by our friends at Bloomreach. Thanks for tuning into this special episode of The Voice of Retail.  If you haven’t already, be sure and click subscribe on your favourite podcast platform so new episodes will land automatically twice a week, and check out my other retail industry media properties; the Remarkable Retail podcast, the Conversations with CommerceNext podcast, and the Food Professor podcast.  Last but not least, if you are into BBQ, check out my all new YouTube barbecue show, Last Request Barbeque, with new episodes each and every week!I’m your host Michael LeBlanc, President of M.E. LeBlanc & Company & Maven Media, and if you’re looking for more content, or want to chat  follow me on LinkedIn, or visit my website meleblanc.co!  Have a safe week everyone!AboutSally is CEO of Hanna Andersson, and a proven builder of growth brands. She was an Operating Partner at L Catterton, a leading consumer growth private equity firm, where she advised on deal evaluation and portfolio company performance in the Growth Fund, and was Board Director for multiple businesses, including Sweaty Betty.Previously, Sally served on the Boards of Claire's and Pet Retail Brands. She was Board Chairman and Chief Executive Officer at PaperSource, where she led 8 years of double-digit sales and profit growth, as well as a successful investor transition. She held prior leadership roles as SVP of Strategy and Business Development at The Gap and a Partner at McKinsey and Company.Sally holds a Masters in Business Administration from Kellogg (Northwestern University) and an undergraduate degree from Georgetown University.Sally is involved in numerous community initiatives, including being on the Board and Executive Committee of Marwen, Co-Chair of New Trier Parent Association, and past position on the Board of the Boys and Girls Club of San Francisco. She is a member of Young Presidents' Organization.Sally has 20+ years of experience building digital/omni-channel consumer experiences and delivering great results thru a combination of brand building, clear strategy, and disciplined execution. Most importantly, Sally is an authentic leader able to build and empower great teams that collaborate. In addition, Sally is a creative thinker who shapes the voice and aesthetic of brands and products.ABOUT VeronikaVeronika Sonsev is the Co-Founder of CommerceNext. She also leads the retail practice for Chameleon Collective and is a contributor for Forbes on how to grow retail and ecommerce in the age of Amazon. Having spent the last 10+ years working with some of the largest retailers and direct-to-consumer brands, Veronika has intimate knowledge of the challenges facing retail and ecommerce today. She is also an advocate for women in business and founded the global non-profit mBolden, which is now part of SheRunsit.    About MichaelMichael is the Founder & President of M.E. LeBlanc & Company Inc. and a Senior Advisor to Retail Council of Canada and the Bank of Canada as part of his advisory and consulting practice. He brings 25+ years of brand/retail/marketing & eCommerce leadership experience with Levi's, Black & Decker, Hudson's Bay, Today's Shopping Choice and Pandora Jewellery.   Michael has been on the front lines of retail industry change for his entire career. He has delivered keynotes, hosted fire-side discussions with C-level executives and participated worldwide in thought leadership panels. ReThink Retail has added Michael to their prestigious Top Global Retail Influencers list for 2023 for the third year in a row.Michael is also the president of Maven Media, producing a network of leading trade podcasts, including Canada's top retail industry podcast_,_ The Voice of Retail. He produces and co-hosts Remarkable Retail with best-selling author Steve Dennis, now ranked one of the top retail podcasts in the world. Based in San Francisco, Global eCommerce Leaders podcast explores global cross-border issues and opportunities for eCommerce brands and retailers. Last but not least, Michael is the producer and host of the "Last Request Barbeque" channel on YouTube, where he cooks meals to die for - and collaborates with top brands as a food and product influencer across North America.

Hanna Andersson’s CEO on Guiding a Brand Through Change

Welcome to the Conversations with CommerceNext podcast, I’m your host Michael LeBlanc, and this podcast is brought to you in conjunction with CommerceNext and presented by Bloomreach.Sally Pofcher is a retail strategy expert and proven creator of growth and brand leadership.From McKinsey to Gap Inc. and beyond, Sally stands on a full and bright career at the forefront of innovative retail brands.In this podcast episode, she calls on her experience as a seasoned strategist, operator and mother as she walks us through her role as CEO, turning around the beloved children’s fashion brand Hanna Andersson.Sally talks with Veronika Sonsev and me about reaffirming brand values, strengthening company culture in changing and challenging times and - perhaps most importantly - the importance of being human.Thanks for tuning into this episode of Conversations with CommerceNext.  Please follow us on Apple, Spotify, Amazon Music or your favorite podcast platform where we’ll be sharing career advice and marketing strategies from eCommerce and digital marketing leaders at retailers and direct-to-consumer brands each and every episode.   CommerceNext is a community, event series and conference for marketers at retail and direct-to-consumer brands. Through our online forums, interviews, webinars, summits and other in-person events, we harness the collective wisdom of our community to help marketers grow their businesses and advance their careers. Join CommerceNext events to meet other industry leaders and learn the latest ecommerce and marketing strategies. You can find upcoming events at CommerceNext.comAboutSally is CEO of Hanna Andersson, and a proven builder of growth brands. She was an Operating Partner at L Catterton, a leading consumer growth private equity firm, where she advised on deal evaluation and portfolio company performance in the Growth Fund, and was Board Director for multiple businesses, including Sweaty Betty.Previously, Sally served on the Boards of Claire's and Pet Retail Brands. She was Board Chairman and Chief Executive Officer at PaperSource, where she led 8 years of double-digit sales and profit growth, as well as a successful investor transition. She held prior leadership roles as SVP of Strategy and Business Development at The Gap and a Partner at McKinsey and Company.Sally holds a Masters in Business Administration from Kellogg (Northwestern University) and an undergraduate degree from Georgetown University.Sally is involved in numerous community initiatives, including being on the Board and Executive Committee of Marwen, Co-Chair of New Trier Parent Association, and past position on the Board of the Boys and Girls Club of San Francisco. She is a member of Young Presidents' Organization.Sally has 20+ years of experience building digital/omni-channel consumer experiences and delivering great results thru a combination of brand building, clear strategy, and disciplined execution. Most importantly, Sally is an authentic leader able to build and empower great teams that collaborate. In addition, Sally is a creative thinker who shapes the voice and aesthetic of brands and products.ABOUT US: Scott SilvermanAn ecommerce veteran, Scott Silverman has been active in the industry since 1999 and is passionate about digital retail and the innovation driving the industry. Scott Silverman is the Co-Founder of CommerceNext. Previously, he spent 10 years as Executive Director of Shop.org where he launched the Shop.org Annual Summit. Scott co-invented “Cyber Monday” in 2005 and was the founder of Cybermonday.com in 2006, a shopping site that has generated more than $2.5 million for Shop.org’s scholarship fund.Veronika SonsevVeronika Sonsev is the Co-Founder of CommerceNext. She also leads the retail practice for Chameleon Collective and is a contributor for Forbes on how to grow retail and ecommerce in the age of Amazon. Having spent the last 10+ years working with some of the largest retailers and direct-to-consumer brands, Veronika has intimate knowledge of the challenges facing retail and ecommerce today. She is also an advocate for women in business and founded the global non-profit mBolden, which is now part of SheRunsit. Michael LeBlanc  is the Founder & President of M.E. LeBlanc & Company Inc and a Senior Advisor to Retail Council of Canada as part of his advisory and consulting practice.   He brings 25+ years of brand/retail/marketing & eCommerce leadership experience, and has been on the front lines of retail industry change for his entire career.  Michael is the producer and host of a network of leading podcasts including Canada’s top retail industry podcast,       The Voice of Retail, plus        Global E-Commerce Tech Talks  and       The Food Professor  with Dr. Sylvain Charlebois.  You can learn more about Michael       here  or on       LinkedIn. 

61: How to take your power back - Fashionablefit / Hannah Jacqueline Andersson

Välkomna tillbaka till Celestial Podcast! Idag ska vi prata om hur vi kan ta tillbaka vår power! Vi människor är så mycket mer kraftfulla än vad vi tror & någon som tycker precis likadant är min fantastiska gäst Hannah Jacqueline Andersson aka Fashionablefit!Vi har ett lättsamt men otroligt fint & insiktsfullt samtal om manifestation, hur det är att resa sig ur mörka perioder, hur vi blir conscious creators och massor mer! Nu är dags att ta tillbaka vår power & skapa våra drömliv! Så tacksam för detta fina samtal!Detta pratar vi om i dagens avsnitt:- Hur började hannahs passion för välmående & mode?- Hannah delar hur hennes relation med sin mamma är starkare än någonsin även fast hon inte är kvar i jordelivet- Generational trauma- Hur definierar vi power?- Att göra val & ta ansvar för dom- Hur skapar vi förändring inom oss själva på riktigt?- Conscious creating, vi delar varsin amazing manifesations story- Hur sätter vi tydliga & kraftfulla intentioner?- Self care mentalt, emotionellt, fysiskt, spirituellt - ett holistiskt sätt att ta tillbaka sin power- Hur stärker man sin tillit?- & massor mer!Lyssna på Hannahs podd här: https://open.spotify.com/show/70HsmQ6LOOdZ7b7dqwE2UP?si=71d46e3f57db4116Self belief affirmations: https://open.spotify.com/episode/79Hu4DsBuqfcb8vqNqMKdb?si=7790146018794bcfHannahs instagram: https://www.instagram.com/fashionablefit/Följ podden här: https://www.instagram.com/_celestialpodcast/Enjoy my loves!/Stella Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Sofia Andersson och Hanna Hellvig

Sveriges glödheta unga stjärnskott Sofia Andersson och Hanna Hellvig berättar om segern på SBT i Kalmar, segern på ungdoms-Nevzan på Tylösand, om hur dom tänker kring att välja mellan eller kombinera beachen med inomhusvolleybollen, varför dom kompletterar varann så himla bra på (och utanför?) planen, om sin superhemliga specialtaktik och ger även sina bästa tips till dig som lyssnar. 2 kloka och roliga unga tjejer som vi garanterat kommer se mer av framöver (redan nästa vecka på SM bland annat).

Tech Talks with Kristin Smith from Hanna Andersson

On this episode John interviews Kristin Smith, Senior VP of Digital at Hanna Andersson. Listen in to hear her advice to e-commerce and tech professionals, as well as her insights about leadership, digital transformation and data privacy laws.