Truecaller

Truecaller är en svensk teknikföretag som utvecklar en mobilapplikation för att identifiera inkommande samtal och blockera oönskade samtal och meddelanden. Applikationen har över 250 miljoner användare över hela världen och är en av de mest populära apparna i Sverige. Truecaller grundades 2009 i Stockholm och har sedan dess expanderat till att ha kontor i flera länder.

Denna text har genererats automatiskt

Truecaller på YouTube

ANY iPhone How To Access TrueCaller!

Learn how to access TrueCaller on iphone, and set it up to get the call spam prevention to work.

Mr Saunders på YouTube

Truecaller | App Review

Stop Spam Calls in Under 5 Minutes! Download: IOS ~ https://goo.gl/9wTJdA Google Play ~ https://goo.gl/hfaSBN Windows ...

Malcolm Bennink på YouTube

Truecaller-grundaren gästar Mitt i Bruset: "Vill aldrig uppleva det igen"

Di Digitals magasin Mitt i Bruset inleder säsongsstarten med Alan Mahmedi, vd och grundare av börsraketen Truecaller.

Dagens industri på YouTube

Truecaller - Aktiedagarna Stockholm 11 juni 2024

COO Fredrik Kjell presenterar bolaget. Disclaimer: Syftet med Aktiespararnas eventverksamhet är att utgöra en mötesplats mellan ...

Aktiespararna på YouTube

Truecaller App Review 2024 - Is This Caller ID App Worth It?

In this Truecaller review, we take a close look at one of the most popular caller ID and spam-blocking apps to see if it lives up to ...

GigaBits på YouTube

Truecaller i poddar

Truecaller AB (publ), Nine Months 2023 Earnings Call, Oct 27, 2023

Truecaller AB (publ), Nine Months 2023 Earnings Call, Oct 27, 2023

Truecaller AB (publ), Q1 2023 Earnings Call, May 11, 2023

Truecaller AB (publ), Q1 2023 Earnings Call, May 11, 2023

Truecaller AB (publ), H1 2023 Earnings Call, Jul 21, 2023

Truecaller AB (publ), H1 2023 Earnings Call, Jul 21, 2023

Truecaller fortsättning

Truecaller är en populär mobilapplikation som främst används för att identifiera inkommande samtal och blockera spam och oönskade telefonsamtal. Den finns tillgänglig för både iOS- och Android-enheter och har vunnit stor popularitet över hela världen.Truecaller använder en omfattande databas med telefonnummer och användargenererad information för att ge användarna information om vem som ringer. Det kan visa namnet eller identifiera numret även om det inte finns sparade i användarens kontaktlista. Detta gör det möjligt för användare att fatta informerade beslut om att svara på eller ignorera samtal.Funktioner och fördelar med Truecaller inkluderar:Caller ID: Truecaller visar information om den som ringer, inklusive namn och profilbild, även om numret inte finns sparade i telefonens kontaktlista.Blockering av spam och oönskade samtal: Truecaller har en kraftfull spamfilterfunktion som identifierar och blockerar spam och oönskade telefonsamtal. Användarna kan också manuellt rapportera spamnummer till Truecaller-databasen för att varna andra användare.Sökning efter telefonnummer: Truecaller gör det möjligt att söka efter telefonnummer och få information om vem som äger numret. Det kan vara användbart när man får missade samtal eller meddelanden från okända nummer.Uppdaterad telefonbok: Truecaller kan också synkronisera med telefonens kontaktlista och uppdatera den med korrekta och aktuella kontaktuppgifter baserat på användargenererad information.Truecaller en helhetslösning för att hantera inkommande samtal och identitetshantering. Det ger användarna möjlighet att filtrera bort oönskade samtal och vara mer informerade om vem som ringer innan de svarar. Truecaller fortsätter att utvecklas och lägga till nya funktioner för att förbättra användarupplevelsen och bekämpa telefonspam. Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

505. Alan Mamedi - Så fick Truecaller över 250 miljoner användare, Original

Entreprenören Alan Mamedi gästar Framgångspodden och visar hur hårt arbete lönar sig! Tillsammans med Nami Zarringhalam grundade han 2009 företaget Truecaller. Idag används appen av mer än 250 miljoner användare varje månad världen över och är världsledande inom samtalsidentifiering och spam-blockering. Tillsammans har de siktet inställt på börsen.Vi pratar om deras fantastiska entreprenörsresa med två vänner som träffades på KTH och som kom att bygga ett miljardbolag. Vi får höra om när de var månader från att gå i konkurs men hur en oväntad händelse räddade bolaget. Vi pratar om Alans tips till entreprenörer, vikten av att jobba hårt, mötet med Elon Musk, emerging markets och massor av annat! Tusen tack för att du lyssnar! Besök Framgångsakademin: www.framgangsakademin.se Beställ "Mitt Framgångsår": https://bit.ly/3jGuZyJ Alexander Pärleros Instagram: www.instagram.com/alexanderparleros Bästa tipsen från avsnittet i Nyhetsbrevet: www.framgangspodden.se I betalt samarbete med Convendum: https://convendum.se/sv/ I betalt samarbete med Stratlab. Få 1h gratis rådgivning: https://www.sthlmstratlab.com/contact-us-free-consultation/ Kontakta Alan via: alan@truecaller.com Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

505. Alan Mamedi - Så fick Truecaller över 250 miljoner användare, Short

Entreprenören Alan Mamedi gästar Framgångspodden och visar hur hårt arbete lönar sig! Tillsammans med Nami Zarringhalam grundade han 2009 företaget Truecaller. Idag används appen av mer än 250 miljoner användare varje månad världen över och är världsledande inom samtalsidentifiering och spam-blockering. Tillsammans har de siktet inställt på börsen.Vi pratar om deras fantastiska entreprenörsresa med två vänner som träffades på KTH och som kom att bygga ett miljardbolag. Vi får höra om när de var månader från att gå i konkurs men hur en oväntad händelse räddade bolaget. Vi pratar om Alans tips till entreprenörer, vikten av att jobba hårt, mötet med Elon Musk, emerging markets och massor av annat! Tusen tack för att du lyssnar! Besök Framgångsakademin: www.framgangsakademin.se Beställ "Mitt Framgångsår": https://bit.ly/3jGuZyJ Alexander Pärleros Instagram: www.instagram.com/alexanderparleros Bästa tipsen från avsnittet i Nyhetsbrevet: www.framgangspodden.se I betalt samarbete med Convendum: https://convendum.se/sv/ I betalt samarbete med Stratlab. Få 1h gratis rådgivning: https://www.sthlmstratlab.com/contact-us-free-consultation/ Kontakta Alan via: alan@truecaller.com Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Truecaller

Truecaller har svängt på börsen samtidigt som de växer på bra. I denna podd går jag igenom siffror, funderingar om bolaget, styrkor och svagheter. Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

The problem with Truecaller

In today’s episode for 7th October 2022, we explain why an investigative financial research group thinks that Truecaller is invading the privacy of Indians. We've launched a new endeavor to give simplified health and life insurance advice via Ditto Insurance. Book a free consultation call with our advisors or just drop us a text on WhatsApp for all your insurance queries. Check out Ditto: https://bit.ly/3ym6GjO Insta- https://www.instagram.com/joinditto/ Twitter- https://twitter.com/joinditto

In Conversation With Nick Dahl, Senior Product Manager, Growth at Spotify | Growth Lessons from Truecaller and Spotify

Let’s talk about growth. Or, I mean, we did already. With Nick Dahl, Spotify’s Growth Strategy Lead and Truecaller’s ex Head of Growth. Nick is an excellent example of how to think about startup growth in a modern and analytical way. In this episode, he gives great insights and frameworks on how to approach growth and make it work for you. We delve into both Nick’s personal stories from Spotify and Truecaller, as well as his insights into how to think about growing your own company, at different points in the company life-cycle.
Expect to learn:How to approach growth across different stages of the company life cycleWhat is growth hacking and how do you growth hack?How to approach growth in a systematic way and how Nick has done that at Truecaller and Spotify. How involved should a Founder/CEO be in growth, and should it ever leave the founder’s table?

00:20 Intro of Nick1:30 Defining Growth04:00 How engaged should a CEO be in growth?05:00 What are the day-to-day responsibilities or a Head of Growth?07:20 Approaches to growth for early stage startups09:10 Growth hacking – what is it actually?13:35 Being systematic with growth16:45 How do growth strategies change along the way?  19:15 How is growth affected by funding rounds?21:10 Differences in growth in B2C, B2B, platform etc.22:40 How Nick approached growth at Truecaller and Spotify? 28:00 How was the growth team built at Truecaller and Spotify?32:10 Is there a difference in Customer acquisition cost in developing markets vs Nordic countries or the US?33:10 What other hires need to be done before the Head of Growth?35:18 Should growth never truly leave the Founder’s table?36:38 “John Schoolcraft’s – ‘you don’t need data or a marketing team – just try things.’”38:58 Role of creativity in growth?40:00 Good resources to learn about growth Have a listen, subscribe, rate, hate – whatever you feel like, mate. New episodes with the most interesting people in the world, every Thursday.---Check Soaked by Slush out at:Twitter: https://twitter.com/soakedbyslush/Instagram: https://www.instagram.com/soakedslush/Facebook: https://www.facebook.com/soakedbyslush/Soaked by Slush website:

3. Odd Bolin - Truecaller

Vi träffar Odd Bolin, som har en lång erfarenhet av olika CFO-roller och branscher. Finanschef för börsnoterade Truecaller där han beskrivs som rakryggad och tydlig av sina kollegor. Det blir bland annat snack om stresstålighet, Nasdaqs klockmysterium och astronautdrömmar.

40. Dependency injection | Mikhail Artemev, Software Engineer Truecaller

In episode 40 of UTVECKLA, we dig into dependency injection together with Mikhail “Mike” Artemev, software engineer at Truecaller. Mike tells us about a massive migration project that he has been part of at Truecaller, why dependency injection was such a useful technique for that project, where Hilt and Dagger come into the picture and what challenges he has had to deal with along the way. Mike also explains the Hollywood principle of dependency injection and gives his recommendations for those who are considering a migration project of their own. The interview part will be in English.