Banken om Essity: Starkare marginaler ännu inte inprisade – köp

Banken om Essity: Starkare marginaler ännu inte inprisade – köp

Jyske Bank höjer sin rekommendation för hygienbolaget Essity till köp, med en riktkurs om 330 kronor. Detta efter den senaste tidens kräftgång i aktien, där kursen fallit med 17 procent sedan början av maj. Det framgår av en analys från banken.

Småbarnsföräldrar rasar mot dyrare blöja – i "nättare" förpackningar

Småbarnsföräldrar rasar mot dyrare blöja – i "nättare" förpackningar

Den svenska blöjjätten Libero är i blåsväder. Efter lanseringen av en ny och ”nättare” förpackning i samband med att företaget har utvecklat blöjan rasar nu småbarnsföräldrarna. Antalet blöjor i förpackningen har minskat med sju stycken, samtidigt som styckpriser har höjts. ”Med färre blöjor, mindre luft och mer komprimerade blir det upp till 20% färre transporter (och så blir de smidigare att bära hem!)”, skriver Libero i ett Instagraminlägg. ”Fruktansvärt respektlöst” Men kritiken från konsumenterna ser inget slut och Libero anklagas bland annat för att syssla med så kallad greenwashing. ”Ni försöker hävda att den mindre förpackningen minskar transporterna och därmed miljöpåverkan men istället kommer konsumenten behöva köpa fler förpackningar än innan = fler transporter”, skriver en person i kommentarsfältet. ”Fruktansvärt respektlöst av er att göra så här! Många småbarnsföräldrar går redan på knäna som det är, och många föräldralediga lever till och med på existensminimum”, skriver en annan. Många skriver att de nu kommer att bojkotta Libero och gå över till andra, billigare blöjor. ”Priserna kan variera” I ett mejl till TV4 Nyheterna skriver Essity, som äger Libero, att prisökningen beror på produktförbättringar. ”Vi har sänkt det rekommenderade priset per förpackning jämfört med tidigare eftersom det är färre blöjor i förpackningarna. Det är dock inte vi utan butikerna som sätter det slutgiltiga konsumentpriset och enligt lag har de rätt att sätta de priser de vill. Priserna kan därför variera mellan olika butiker”, skriver Sofia Hallberg, kommunikatör på Essity. När det kommer till den kritiserade miljöaspekten menar Essity att de mindre och komprimerade förpackningarna gör att det får plats fler paket per lastbil. ”Även vid köp av ett ökat antal förpackningar på helårsbasis så ger de nya transportmöjligheterna från fabrik till butik en reduktion av miljöpåverkan”.

Essity på YouTube

Jobba på Essity i Falkenberg!

Högt i tak och nära kollegor, det är något som Marie och Andreas värderar i sina arbeten. Se vad vår produktionssite i Falkenberg ...

Essity på YouTube

Essity Consumer Goods

Our Consumer Goods business area covers personal and home hygiene for all stages of life. The categories include Incontinence ...

Essity på YouTube

Tre anledningar att köpa Essity / God morgon från Paretodesken 24 september

Det är fredag och vi pratar Essity. Disclaimer: ”Informationen i denna podd ska inte ses som investeringsråd. Tänk på att ...

Pareto Securities AB på YouTube

Essity i poddar

99. Sahil Tesfu, Chief Strategy Officer at Essity: C-Level Value Creation

If you are a listener of this podcast you likely work in the Consumer Goods and Retail industry. And, maybe, you have an aspiration to reach the C-Level. But what does that actually look like? Our guest is Sahil Tesfu, Chief Strategy Officer at Essity. Listen in to learn how she approaches value generation across markets and functions and much more: Her career path from consulting to the industry and the transition in between Assessing the impact of actions at the C-Level Facing “Black Swan” events and future risk assessment Being creative beyond Data

N. Kirimova, Trademark Attorney, IP Consumer Tissue at Essity

Welcome back to Heroes of Brand Protection, a podcast powered by Red Points, the fastest-growing brand protection company in the world, and hosted by Daniel Shapiro. The show delves into the stories of anti-counterfeiting and brand protection leaders from renowned companies and organizations around the globe. In today's episode, we had the pleasure of speaking with Nigar Kirimova, a Trademark Attorney specializing in IP Consumer Tissue at Essity.She is responsible for making decisions regarding the growth, maintenance, and protection of the portfolio of trademarks, designs, and domain names. Before her role as an in-house counsel, Nigar worked at several IP law firms, managing well-known brands' portfolios. She also has experience working at the Copyright Office of Azerbaijan. Nigar holds an LLM degree on IP & Competition Law from the Max Planck Institute.In this episode, we will discuss the most challenging aspects of being a trademark attorney, as well as the impact of the metaverse and AI on IP law, and how she addresses the issue of counterfeit packaging as a formidable Brand Protection Hero. Visit our website to see all of our episodes.Make it a good day! Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

#13 A winning innovation from Australia: How can a reusable pad serve women’s needs? - with Julia Spargo-Ryan

Essity's experts from Australia added a brilliant solution to the femcare assortment: The reusable pad. Julia Spargo-Ryan, Senior Brand Manager TOM Organic, reveals the innovation process, how this new solution serves women's needs, and why innovations are fundamental for success in a crowded market.

Lovehoney, Essity and the issue with big tech

The Drum's creative reporter Amy Houston chats to Lovehoney’s head of sexual empowerment Johanna Rief and Essity's global innovation, brand and communications director Tanja Grubner about the issues that both companies face with big tech. Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

#10: How Essity wants to support 1 billion women in menopause – with Stefanie Steegs & Cristina Arbeláez Bridge

Stefanie Steegs, Global Brand Communications Manager TENA and Cristina Arbeláez Bridge, Global Director New Menopause Category at Essity talk about a topic that will affect 12% of the global population, that means 1 billion women, by 2025: Today, we will talk menopause.

#53 - Magnus Groth, vd på Essity. om toapapper i halm, blöjor med sensorer, digitala torksystem och pandemins oväntade effekt.

"Vi är en vaccinvinnare". Det är ett av budskapen när Essitys vd Magnus Groth gästar podden. Det globala hygienproduktsföretaget upplevde oväntade effekter i verksamheten på grund av pandemin. Rusningen efter toapapper i inledningen av 2020 vände till minskad efterfrågan på torkpapper och näsdukar när folk slutade resa och äta på restauranger. Magnus Groth ser framför sig ett lyft i försäljningen när vaccineringen slår igenom på allvar. Samtidigt pågår en omfattande omställning mot mer hållbar produktion - bland annat att tillverka toapapper av halm istället för färskt trä, att utveckla mer intelligenta produkter som smarta blöjor och interaktiva torksystem och investera mer i ai-utveckling. Det här och mycket mera pratar vi med Magnus om. Vi försöker även krypa under skalet på en av Stockholmsbörsen mäktigaste ledare som ogärna är pratar om sin person. Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

#9: Why do diversity, equity and inclusion improve success and sustainability? - with Pia Höök

Diversity, Equity and Inclusion is the ability to put yourself in other people's shoes. Pia Höök, Vice President Diversity, Equity and Inclusion at Essity, explains how we as teams can benefit from this ability. During the talk she not only shares exciting findings of latest academic studies, she also gives insights into how we can improve and measure diversity, equity and inclusion in our work life.

22. How do you name a corporate brand? with Essity

What’s in a name? When you are a global company, known throughout the world for health and hygiene products including TENA, Tork, Bodyform, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo, Vinda and Zewa, it’s actually pretty crucial. Gabriella Ekelund talks to us about how Essity went about choosing a new name, the approach to stakeholder management, the rebranding process, and the reception it received. She also discusses what Essity means… both literally, and as a corporate brand with a bigger purpose. Hosted by Andrew Stephen, L'Oreal Professor of Marketing at Saïd Business School (Oxford University) and Julie Kollman, Chief Research Officer at Kantar. Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

#5 How Can We Build Brands In The Digital World? - With Gael de Talhouet And Gabor Peter Kovacs

Essity is a leading brand building company. To offer the best products and services to our consumers and customers, we need to listen to them. Data plays a key role. Our two experts talk about all the possibilities of data-driven marketing and how at Essity we leverage data for good and build consumer trusted brands in the digital world.