Lovisa Worges lyxköp för över 100 000 kronor – ändringen

Lovisa Worges lyxköp för över 100 000 kronor – ändringen

Lovisa Worge gör som kändisar och kungligheter – hon blir ägare av en av världens mest exklusiva väskor: modellen Birkin av exklusiva Hermès.  Nu har hon gjort en ändring på dyrgripen och visar upp det på Instagram.

Efter tidigare kökaos – så agerar Bianca Ingrossos Ani Jewels inför butiksöppningen

Efter tidigare kökaos – så agerar Bianca Ingrossos Ani Jewels inför butiksöppningen

Bianca Ingrosso och Lovisa Worge slår upp dörrarna till Ani Jewels första popup-butik och erbjuder de 100 första kunderna en julklapp.

Liknande upplägg hos andra varumärken har tidigare fått kaos att bryta ut – och det har fått bolaget att agera.

“Vi är medvetna om de utmaningar som kan uppstå med sådana erbjudanden. Säkerheten och köhanteringen har därför planerats noggrant”, skriver vd:n Tomaj Sangchi till Breakit.

Lovisa Worge hånas för bilden på efterrätten: "Vad är det för j*vla nivå?"

Lovisa Worge hånas för bilden på efterrätten: "Vad är det för j*vla nivå?"

Lovisa Worge, 26, har snabbt blivit en av Sveriges mest populära influencers. Efter att ha jobbat som Bianca Ingrossos assistent så har Lovisa idag en egen karriär som minst sagt är lönsam. Tillsammans med Bianca så driver Lovisa smyckesmärket ANI Jewels, och utöver det så försörjer sig Lovisa som influencer med hundratusentals följare på Instagram. Lovisa Worge och Bianca Ingrosso driver ANI Jewels tillsammans. Bildkälla: Stella Picture. Även privatlivet rullar på för Lovisa, som sedan 2022 varit tillsammans med norrmannen Gullek Nilsen.

I skrivande stund befinner sig Lovisa i Paris tillsammans med Bianca, och på Instagram bjuder Lovisa på bilder från resan. Men förutom bilder på kläder och vackra miljöer så har Lovisa även bjudit följarna på en bild på ett bakverk med glass på. Desserten ska serveras på det femstjärniga hotellet Costes i Paris.

Lovisa Worge har lagt ut samma bild tre gånger Fast...Det är bara ett problem med bilden. Det är nämligen inte första gången som Lovisa lägger ut exakt samma bild.

Första gången Lovisa la ut bilden var den 23 oktober 2022. Andra gången samma bild åkte ut på "the gram" var den 13 juni i år. 

Tredje gången gillt blev i veckan, och nu har Lovisa Worges drag uppmärksammats av Bloggbevakning. I kommentarsfältet är det flera läsare som ifrågasätter det hela.

Några reaktioner lyder:    "Det är tredje gången hon lägger upp samma cheescake-bild. Vad är det för jävla nivå? Och följarna som hyllar allt fejk?"

"Och den är så ful?? Ansträng dig i en minut och redigera ljuset åtminstone"

"Haha ja den lockar ju inte direkt"

"Uppenbarligen går dom hem för maken till idioter som följer och hyllar maniskt och sektlikt i kommentarsfältet är HELT skrämmande. VARFÖR FÖLJER FOLK SÅNT HÄR????!! Snälla seriös fråga"

Bianca Ingrosso anmäld för reklam: "Brösten ser toppen ut"

Bianca Ingrosso anmäld för reklam: "Brösten ser toppen ut"

Det första bolaget Bianca Ingrosso, 28, grundade var sminkmärket CAIA Cosmetics. Året var 2018 och det blev genast en stor succé. Tillsammans med parhästen och medgrundaren Vanessa Lindblad så kunde Bianca verkligen skörda frukten av framgångarna. 

Bianca Ingrosso och Vanessa Lindblad. Bildkälla: Christine Olsson/TT Bild I juni 2020 sålde Bianca och Vanessa nämligen stora delar av sitt ägande i CAIA, och på kuppen blev Bianca ekonomiskt oberoende.

Efter framgången med CAIA har Bianca fortsatt på banan som entreprenör, bland annat har hon smyckesmärket ANI Jewels tillsammans med vännen Lovisa Worge.

Sedan sitt genombrott som influencer har Bianca synts i flera samarbeten med modemärken. Ett av de mest uppmärksammade var Biancas samarbete med Gina Tricot. 

Bianca Ingrosso för Gina Tricot. Märket mötte stark kritik för samarbetet. Bildkälla: Gina Tricot Hösten 2022 möttes det samarbetet av hård kritik, och flera kunder manade till bojkott. I kommentarsfältet hos Gina Tricot vällde kommentarerna in från missnöjda kunder, som tyckte att det var fel att Gina Tricot jobbade med Bianca då hon är sjuk i en ätstörning.

Mer om de starka reaktionerna som riktades mot Gina Tricot då kan du läsa om här.

Bianca Ingrosso, Vanessa Lindblad och Victor Appelqvist grundade ÀVORA  Våren 2023 startade Bianca ett eget klädmärke. Ombord på tåget var återigen Vanessa Lindblad samt Victor Appelqvist som dessutom sitter i styrelsen för just Gina Tricot.

Trion lanserade i april klädmärket ÀVORA. På Instagram skrev Vanessa att märket ska "andas kvinnlighet" och att de vill "skapa ikoniska silhuetter".

Bianca Ingrosso. Bildkälla: Stella Pictures. Bianca Ingrosso anmäld till Konsumentverket efter reklamen för ÀVORA

På Instagram har Bianca Ingrosso över 1,3 miljoner följare, och där lägger hon ofta upp reklam för sina märken så som ANI Jewels, CAIA och ÀVORA. 

Den 8 september 2023 la Bianca ut en serie bilder och filmer där hon gjorde reklam för ÀVORA. Det hon skrev för att marknadsföra kläderna har nu fått en privatperson att anmäla Bianca Ingrosso till Konsumentverket. Detta då anmälaren menar att det är Biancas skönhetsingrepp som förändrat hennes utseende – inte kläderna.

Bianca Ingrosso har varit öppen med att hon har gjort en bröstförstoring. Från vänster: Bianca Ingrosso år 2020, Bianca år 2019 och längst till höger Bianca Ingrosso sommaren 2023. Bildkälla: Stella Pictures, Henrik Montgomery/TT Bild, Stella Pictures. Bianca Ingrosso har även varit berättat att hon gör fillers och Botox. Från vänster Bianca Ingrosso år 2016, även bilden bredvid är från 2016. Längst till höger Bianca Ingrosso hösten 2023. Bildkälla: Jessica Gow/TT Bild, Henrik Montgomery/TT Bild, Stella Pictures. Bianca Ingrosso 2023. Bildkälla: Stella Pictures. Bianca Ingrosso skrev att kläderna får kunden att se "så vältränad ut att det är galet"

På den första bilden i reklamen för ÀVORA visar Bianca en urringad jeansväst, och skriver "Literally make the ladies look...", följt av emojis som bland annat visar ett tecken som går att likställa med ungefär "toppen". "Ladies" är slang för bröst.

Den andra bilden som har anmälts visar hur Bianca är klädd i en jeanskjol och en korsett. Kjolen är av modellen Mirella och kostar 1200 kronor, medan korsetten – som också hör till Mirella-kollektionen – kostar 900 kronor.

"This skirt makes your body look so well trained it's literally insane!!!", skrev Bianca. Det går att översättas till "Den här kjolen får din kropp att se så vältränad ut att det är helt galet!!!".

På den tredje bilden poserar Bianca Ingrosso i jeanskjolen, och som text har hon skrivit "Trust me" (Lita på mig), och på länken har hon skrivit "Kjol som ger dig den där..." följt av en persikoemoji som i sammanhanget kan betyda rumpa.

Bianca Ingrosso skrev att brösten blir snygga och att kroppen ser vältränad ut i kläderna från ÀVORA. Bildkälla: Konsumentverket Nyheter24 har tagit del av anmälan till Konsumentverket, och där skriver den person som anmält så här:

"Hon skriver till exempel att om man köper kjolen hon har på sig kommer ens kropp att se vältränad ut. Även att toppen hon har på sig kommer göra att ens bröst kommer att se bra ut, och att kjolen kommer göra att ens rumpa ser bra ut. Samtidigt som hon skriver detta är hon väldigt transparent med att hon gör diverse olika skönhetsingrepp, hon har till exempel gjort en bröstförstoring och injicerat både botox och fillers på olika ställen i kroppen. Ovanpå detta är hon transparent med att hon lider av en ätstörning", skriver anmälaren, och hänvisar även till flera olika källor där Bianca Ingrosso själv har berättat om sina ingrepp och den ätstörning hon lider av.

"Sammantaget ser jag detta som att marknadsföringen av kjolen och toppen i fråga sker på falska grunder, eftersom det uppenbarligen inte är kjolen eller toppen som får hennes kropp att se ut som den gör. Denna felaktiga och vilseledande marknadsföring vill jag anmäla till Konsumentverket", avslutar anmälaren. Bianca Ingrosso anmäld till Konsumentverket. Bildkälla: Konsumentverket Bianca Ingrosso anmäld flera gånger till Konsumentverket Det här är inte första gången Bianca Ingrosso anmäls till Konsumentverket. Tidigare har Nyheter24 skrivit om hur Bianca la ut flera reklaminlägg för CAIA Cosmetics som var dold reklam. I november 2021 kunde Nyheter24 även avslöja att CAIA:s julkalender massanmäldes till Konsumentverket. Detta då flera kunder rasade över de små förpackningarna i kalendern, och en del anmälare menade att värdet av produkterna i kalendern inte uppgick till det värde som CAIA utlovat i sin reklam. Nyheter24 har sökt Vanessa Lindblad som inte har återkommit.

Följarnas förvirring efter bilden på Hanna Schönberg: "Varför har du blöja?"

Följarnas förvirring efter bilden på Hanna Schönberg: "Varför har du blöja?"

Med nästan en miljon följare är Hanna Schönberg, 25, en av Sveriges största influencers. På Instagram uppdaterar hon om sitt liv med shopping, resor, vackra miljöer, mode och såklart om livet med pojkvännen Eric Saade, 32. Hanna har även startat modemärket Arakii, och på sociala medier visar hon ofta upp bilder från märkets nya lanseringar. Hanna Schönberg och Eric Saade. Bildkälla: Jonas Ekströmer/TT Bild Hanna Schönberg fick en Hermes Birkin från Eric Saade Men när det inte är den egna designen som visas upp så är Hanna ett stort fan av stora modehus som Hermes, Chanel, Prada, Yves Saint Laurent och Celine. Ofta lägger Hanna ut de ena dyrgriparna efter de andra. När Hanna nyligen fyllde 25 så fick hon dessutom en mintgrön Birkin-väska från Saade. Hanna Schönberg och Eric Saade. Bildkälla: Stella Pictures. Birkin-väskorna kostar allt från flera hundra tusen kronor upp till miljontals kronor. Superstjärnor som Kim Kardashian, Kylie Jenner, Victoria Beckham, Jennifer Lopez och Lady Gaga har alla ett helt gäng Birkin-väskor hemma – och flera svenska kändisar så som kronprinsessan Victoria, Helena Seger och prinsessan Madeleine är alla glada Birkin-ägare. Kim Kardashian med sin Birkin. Bildkälla: Stella Pictures.Helena Seger med sin Birkin. Bildkälla: Stella Pictures. Varje Birkin-väska tar 18 timmar att tillverka för hand, och den märks med en kod som visar vilket år och i vilken verkstad den tillverkades. Koden visar även vem det var som tillverkade väskan. När Hanna Schönberg la ut bilder på sin väska så fylldes kommentarsfältet av imponerade hyllningar från bland andra Lovisa Worge och Margaux Dietz.

Hanna Schönbergs reklam för NA-KD chockade följarna – de tror att hon har blöja  Men en annan bild som Hanna Schönberg la ut i veckan möttes inte av lika positiva reaktioner från följarna – tvärtom så blev flera av Hannas något förvirrade. Hanna la ut ett samarbete med modemärket NA-KD, och en detalj i bildserien på Instagram fick flera följare att reagera – de trodde nämligen att hon bar en blöja. Några reaktioner lyder:  "Det där är en blöja" "Vad är det här? Det ser ut som att hon tagit på sig en blöja" "Är det en blöja?" "Det ser ut som ett inkontinensskydd". En del av reaktionerna på Hanna Schönbergs reklaminlägg. Bildkälla: Instagrams kommentarsfält Hanna Schönbergs "blöja" – i själva verket trosor från lyxmärket Miu Miu Men den som trodde att Hanna hade tagit på sig en blöja inför fotograferingen får däremot tänka om.  Det som en del följare tyckte såg ut som en blöja är nämligen ett par vita silkestrosor från det italienska märket Miu Miu, som är något av ett systermärke till Prada.  Modellen heter Satin Panty, är tillverkad i viskos och kostar cirka 3 500 kronor.

Trots att flera av Hannas följare inte är så förtjusta i trosmodellen så verkar den ändå vara väldigt populär då den är slutsåld nästan överallt på nätet.

Pernilla Wahlgren rasar på trenden som Bianca Ingrosso tog till Sverige: "Gud vad sjukt"

Pernilla Wahlgren rasar på trenden som Bianca Ingrosso tog till Sverige: "Gud vad sjukt"

Bianca Ingrosso, 28, är en av Sveriges mest hyllade influencers, och ekonomiskt oberoende blev hon efter att ha grundat sminkmärket CAIA Cosmetics och sedan sålt stora delar av företaget.  Bianca Ingrosso år 2018, samma år som hon grundade sminkmärket CAIA Cosmetics. Bildkälla: Erik Simander/TT Bild Idag är Bianca programledare för den egna talkshowen BIANCA, och utöver den blomstrande karriären så tycks även hennes privatliv gå som på räls – under sommaren har hon umgåtts en del med den före detta hockeyspelaren Patrick Cehlin. Bianca Ingrosso är en av Sveriges största influencers. Bildkälla: Claudio Bresciani/TT Bild Bianca Ingrosso sminkar fräknar Som influencer är Bianca ofta i framkant med trender, och nästan alltid först med det senaste. En av de skönhetstrender som Bianca minst sagt har hårdlanserat i Sverige är de sminkade fräknarna.  Bianca Ingrosso sminkar ofta fräknar. Bildkälla: Stella Pictures.Som grundare av CAIA Cosmetics är Bianca Ingrosso inte rädd för att ta ut svängarna när det kommer till smink. Bildkälla: Stella Pictures. På Instagram lägger Bianca ofta ut bilder där hon har målat fräknar i ansiktet, och utöver det så har faktiskt CAIA även släppt en speciell sminkpenna med namnet Frecking Good som är till för att sminka just fräknar. Genom åren har trenden kallats kontroversiell, och bland annat har en krönikör för tidningen Elle skrivit om det problematiska med att göra fejkfräknar. 

Pernilla Wahlgren och Sofia Wistam sågar trenden I det senaste avsnittet av Pernilla Wahlgren och Sofia Wistams podd Wahlgren & Wistam så berättar Sofia Wistam att det nu har kommit ännu en trend kring det här med fräknar...

– Det här är en trend. Det är helt sjukt. Det finns människor som tatuerar fräknar. Det blir fult, säger Sofia Wistam i podden.

Hon tycker att det ser ut som en ”hudsjukdom” och kallar företeelsen för ”helt knasig”.

– Ja, haha, nämen gud vad sjukt. Jag vet ju att det är inne, att det är en trend, det har jag ju sett. Det var ju längesedan, det var ju över ett år sedan som Bianca började sminka fräknar, och jag ba ”Vad gör du?”. Det är också konstigt, säger Pernilla Wahlgren i sin podd. Bianca Ingrosso. Bildkälla: Stella Pictures.Pernilla Wahlgren och Bianca Ingrosso på Kristallen-galan. Bildkälla: Stella Pictures. Sofia säger att det är skillnad på att sminka fräknar och faktiskt tatuera in fräknar, men både Pernilla och Sofia avfärdar trenden som "konstig".

– Jättekonstigt, säger Pernilla. Bianca Ingrosso och Lovisa Worges smyckesmärke möts av kritik: "Dollarstore"

Lovisa Worge på YouTube

I BADRUMSSKÅPET MED LOVISA WORGE (ENG SUB)

Videon innehåller reklam för Kérastase, L'Oréal Professionnel och Redken. Redken ABC: ...

Hairtalkbyemelie på YouTube

Wahlgrens värld | Lovisa Worge och Bianca Ingrosso får hybris när de provkör Ferrari

Se hela avsnitt av Wahlgrens värld på Kanal 5 eller streama nu! https://bit.ly/WahlgrensVärld Bianca och Lovisa går in på en ...

Kanal 5 Sverige på YouTube

Wahlgrens värld | Bianca Ingrossos tvärt-om intervju med Lovisa Worge

Se hela avsnitt av Wahlgrens värld på Kanal 5 eller streama nu! https://bit.ly/WahlgrensVärld I säsong 4 har vi sett hur oumbärlig ...

Kanal 5 Sverige på YouTube

Wahlgrens värld | Lovisa visar sig vara ett superproffs på att intervjua | discovery+ Sverige

Se hela avsnitt av Wahlgrens värld på Kanal 5 eller streama nu! https://bit.ly/WahlgrensVärld Både Bianca och Lovisa är nervösa ...

Kanal 5 Sverige på YouTube

Wahlgrens värld | Bianca Ingrosso och Lovisa Worge letar ny assistent | discovery+ Sverige

Se hela avsnitt av Wahlgrens värld på Kanal 5 eller streama nu! https://bit.ly/WahlgrensVärld Bianca Ingrosso och Lovisa Worge ...

Kanal 5 Sverige på YouTube

Lovisa Worge i poddar

158. D-Congress 2023: Live podcast om framgångsfaktorer för influencermärken med Lovisa Worge, Alice Stenlöf, Petra Tungården, Pingis Hadenius och Sanne Alexandra

Dagens avsnitt av Framtidens E-Handel är från livepodden som hölls den 9e mars på Svensk Handels D-Congress på Svenska Mässan i Göteborg. Björn sitter och pratar framgångsfaktorer för influencermärken med inga mindre än Pingis Hadenius, Sanne Alexandra, Petra Tungården, Alice Stenlöf och Lovisa Worge.17:00 min - Varför är influencerbrands en bra affärsidé? Vilka styrkor och svagheter har en influencer? Och vilka roller behöver man komplettera med i grundarteamet? 23:15 min - Vilka risker finns det?37:45 min - Vad finns det för värde att kunna påverka sina följare?41:50 min - Hur skapar man ett community som folk bryr sig om?Här hittar du gästerna:https://www.linkedin.com/in/pingis-ingegerd-berg-hadenius-6935b427/?originalSubdomain=se https://www.instagram.com/sannealexandra/?hl=en https://www.instagram.com/petratungarden/?hl=en https://www.instagram.com/alicestenlof/?hl=en https://www.instagram.com/lovisaworge/?hl=en Följ Björn på LinkedInhttps://www.linkedin.com/in/bjornspenger/ Följ Framtidens E-handel på LinkedInhttps://www.linkedin.com/company/framtidens-e-handel/ Besök vår hemsida & Instagramhttps://www.framtidensehandel.se/ https://www.instagram.com/framtidens.ehandel/ Sponsorhttps://www.svenskhandel.se/ Tusen tack för att du lyssnar!Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel. Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.