Whitney Houstons 60-årsdag firas med gala

Whitney Houstons 60-årsdag firas med gala

För andra året i rad hålls en gala till minne av Whitney Houston. I år skulle den legendariska sångerskan ha fyllt 60 år.

Kevin Costner höll tyst om löftet till Whitney Houston för hennes skull – först 30 år senare kommer det fram

Kevin Costner höll tyst om löftet till Whitney Houston för hennes skull – först 30 år senare kommer det fram

Kevin Costner och Whitney Houston tillsammans i filmen ”The Bodyguard”, 1992. Och de förblev nära vänner i de följande två decennierna innan hon dog 2012. Nu, nästan 30 år efter att de medverkade i filmen ... Artikeln Kevin Costner höll tyst om löftet till Whitney Houston för hennes skull – först 30 år senare kommer det fram är skriven och publicerad av Nöjeslivet.

Hon vinner Idol 2023

Hon vinner Idol 2023

Av tolv deltagare återstod två som under fredagskvällen gjorde upp om titeln årets Idolvinnare under en rafflande final i Avicii Arena. För finalisterna Saga Ludvigsson, 17, och Cimberly Wanyonyi, 18, var nerverna inför påtagliga – inte minst för Cimberly som senaste dagarna kämpat med röstproblem. Men efter talförbud repade sig till slut rösten, förklarade hon bara timmar innan i Efter fem. Juryns hyllningar under Idolfinalen Under kvällen hörde vi finalisterna sjunga tre gånger var. En låt de valt själva, en vi hört dem sjunga tidigare i Idol och vinnarlåten ”Won´t Be Sorry”. Utöver vinnarlåten hörde vi Saga sjunga ABBAs ”Gimme! Gimme! Gimme! (A Man After Midnight)” och ”Jolene” av Dolly Parton. Och Cimberly sjöng ”River Deep Mountain High” av Ike & Tina Turner och Whitney Houstons ”Greatest Love of All”. Likt Idolsäsongens gång fortsatte juryns hyllningar till Saga under finalen, där de framför allt lyfte hennes smarta låtval och hur hon lyckas fånga publiken. – När du kommer in i ett rum är det bara dig man ser, du har IT-faktor, konstaterar Kishti Tomita. Och hyllningarna haglade även över Cimberly. – Klanderfri sång hela vägen och du är helt klanderfri som artist, vilken resa tjejen, säger Anders Bagge. Vinnaren av Idol 2023 Sedan fredagsfinalerna drog igång i början av oktober har Cimberly enligt oddsen varit tittarnas favorit. Men dagar innan finalen vände det – Saga tog sig förbi och låg som vinnartippad hos spelbolagen. Men nu står det klart vem som får kalla vinnarlåten sin egen och kan titulera sig som årets Idolvinnare – det är Cimberly Wanyonyi som vinner Idol 2023!

Hon vinner årets Idol – enligt oddsen

Hon vinner årets Idol – enligt oddsen

17-åriga Saga Ludvigsson från Örby och 18-åriga Cimberly Wanyonyi från Skellefteå gör under fredagskvällen upp om vem som blir årets Idolvinnare i Avicii Arena. Vi hör deltagarna sjunga tre låtar var, en som är ett eget val, en som vi hört dem sjunga tidigare i programmet och vinnarlåten – som tilldelas en av dem när vinnaren står klar. Och enligt de två finalisterna passar vinnarlåten ”Won´t Be Sorry” dem båda, trots att de är olika artistmässigt. – De har ju skrivit en låt utan att egentligen veta till vem de skulle skriva den till, att man ändå känner att den passar båda oss, konstaterade Cimberly när hon och Saga gästade morgonens Nyhetsmorgon. Utöver vinnarlåten, som vi för första gången kommer att få höra under kvällen, kommer vi att höra Saga sjunga ”Gimme! Gimme! Gimme! (A Man After Midnight)” av ABBA och ”Jolene” av Dolly Parton. Cimberly sjunger ”River Deep Mountain High” av Ike & Tina Turner och ”Greatest Love of All” av Whitney Houston. Hon är favorittippad att vinna Idol 2023 – så ser oddsen ut Vem som kommer vinna hela kalaset får vi veta senare under kvällen, men redan nu är det en av dem som har oddsen på sin sida. Sedan den första fredagsfinalen gick av stapeln i början av oktober har Cimberly Wanyonyi varit favorittippad med bäst odds av årets deltagare. Men inför finalen går hon in med högre odds än Saga Ludvigsson. Enligt spelbolagen är det nu Saga som kommer att vinna Idol 2023. På Betsson ligger Sagas odds just nu på 1.70 och Cimberlys odds på 2.05, och det ser snarlikt ut hos andra spelbolag. Idolfinalen startar 20.00 och sänds på TV4 och TV4 Play.

"Bytte min frihet mot att få sova med mina barn" – viktigaste från memoarerna

"Bytte min frihet mot att få sova med mina barn" – viktigaste från memoarerna

Pappans förmyndarskap, drogproblemen och kampen mot skvallertidningarna: The New York Times går igenom de viktigaste delarna i Britney Spears omtalade memoarer som släpptes i veckan.

I boken beskriver Spears genomgående känslan av att vara alltför uppmärksammad av allmänheten, att vara övervakad på ett påträngande sätt. Det gäller både hennes egna föräldrar, paparazzi och till och med de läkare som hon säger ”tog mig bort från mina barn, mina hundar och mitt hem”. Berättelsen som helhet är dock på många sätt ofullständig. Bland annat hänvisar den glatt till hennes senaste äktenskap med Hesam Asghari, även känd som Sam, som ansökte om skilsmässa i augusti efter lite mer än ett år tillsammans. Något som öppnat upp för debatter om att Asghari enbart var ute efter Spears pengar. The pop star’s new book, “The Woman in Me,” recounts her rise to fame, struggles that became tabloid fodder and her efforts to escape a conservatorship that long governed her life. By Julia Jacobs and Joe Coscarelli 19 october, 2023 There came a point during the 13 years that a conservatorship strictly governed Britney Spears’ life and career that she gave up fighting it, the singer recalls in her memoir, “The Woman in Me,” which is being released Tuesday. Her father, James P. Spears, had been put in charge of her affairs in 2008 after she was twice hospitalized for involuntary psychological assessments. At times over the years that followed, she pushed back privately, but ultimately her exhaustion and fear of losing access to her two young sons won out, she recalls in the book. “After being held down on a gurney,” the memoir reads, “I knew they could restrain my body any time they wanted to. And so I went along with it.” Spears adds, “My freedom in exchange for naps with my children — it was a trade I was willing to make.” In the much-awaited 275-page memoir, which The New York Times obtained from a retail store in advance of its authorized release, Spears writes about her career as a teen idol, her struggles that became tabloid fodder, her time under the conservatorship and her eventual push for its termination in 2021, when she regained the right to make her own decisions. Throughout, she describes the feeling of being too much in the public eye, too scrutinized, whether by her parents or the paparazzi, or even by the doctors who she says “took me away from my kids and my dogs and my house.” But the story is, by nature, incomplete, referring cheerily to Spears’ post-conservatorship marriage to Hesam Asghari, known as Sam, who filed for divorce in August after a little more than a year. Below are other notable moments from the book. From performing her first solo — the Christmas carol “What Child Is This?” — at her mother’s local day care to auditioning with Whitney Houston’s “I Have Nothing” in rooms full of record executives, Spears tracks her rapid ascent to fame as a child and teenager. When she was 10 years old, she recalls, she was on the show “Star Search,” where the host, Ed McMahon, asked her if she had a boyfriend. After she replied that she didn’t, because they were “mean,” McMahon responded, “I’m not mean! How about me?” She “kept it together” until she left the stage, Spears writes, “But then I burst into tears.” After appearing on “The Mickey Mouse Club,” Spears writes, she decided that she wanted to live a “normal life” back in Kentwood, Louisiana, until Larry Rudolph, a lawyer whom her mother met on the audition circuit, suggested that she record a demo. She won a record deal at 15, and Rudolph became her longtime manager. Spears quickly rose from a teenager performing at malls to a 16-year-old pop princess with a hit single: “... Baby One More Time.” She went on tour with the boy band ’N Sync, and had a high-profile romance with Justin Timberlake. She writes that she “couldn’t help but notice” that talk show hosts asked Timberlake different kinds of questions from the ones that she was asked: “Everyone kept making strange comments about my breasts,” the book says, “wanting to know whether or not I’d had plastic surgery.” The pressure only grew as she became a fixture on MTV, and the public criticism ultimately led her to start taking Prozac, she recalls. Spears recounts her connection with Timberlake as magnetic and describes their breakup — which she said he initiated over text message — as leaving her “devastated” and fantasizing about quitting show business. She recalls her reaction to the release of Timberlake’s music video “Cry Me a River,” in which, as she describes it, “a woman who looks like me cheats on him and he wanders around sad in the rain.” She viewed the media as portraying her as a “harlot who’d broken the heart of America’s golden boy,” she writes, when in reality: “I was comatose in Louisiana, and he was happily running around Hollywood.” As first revealed in excerpts released by People magazine earlier this week, Spears recounts in detail the decision to get an abortion after she became pregnant while in the relationship with Timberlake. She said she didn’t view the pregnancy as “a tragedy,” but that he thought they were too young, leading her to agree “not to have the baby.” After the breakup, Spears says, she felt forced by her father and her management team to participate in an interview with Diane Sawyer, during which Sawyer pressed her on what she did to Timberlake that caused him “so much pain.” (In the book, Spears confirms a longtime rumor when she says she kissed choreographer Wade Robson during her relationship with Timberlake, but she suggests that her behavior was related to rumors of Timberlake’s unfaithfulness.) Spears recalls that interview as a “breaking point” for her. “I felt like I had been exploited,” she writes, “set up in front of the whole world.” Tackling the peak years of her notorious stint as a paparazzi and tabloid fixture, Spears writes about her early adulthood forays into partying and nightlife with a sense of disbelief about how they were portrayed in the media. Of her time being photographed alongside celebrity peers such as Paris Hilton and Lindsay Lohan, Spears writes, “It was never as wild as the press made it out to be,” saying that she had no interest in hard drugs and “never had a drinking problem.” Instead, Spears describes her “drug of choice” as the ADHD medication Adderall, which “made me high, yes, but what I found far more appealing was that it gave me a few hours of feeling less depressed.” Spears writes that during some of her most widely known public episodes — shaving her head and attacking a paparazzo’s car — she was “out of my mind with grief” following the death of her aunt and a custody fight with her ex-husband, Kevin Federline. “With my head shaved, everyone was scared of me, even my mom,” she writes. “Flailing those weeks without my children, I lost it, over and over again. I didn’t even really know how to take care of myself.” Spears adds: “I am willing to admit that in the throes of severe postpartum depression, abandonment by my husband, the torture of being separated from my two babies, the death of my adored aunt Sandra, and the constant drumbeat of pressure from paparazzi, I’d begin to think in some ways like a child.” In early 2008, amid her public struggles, the singer’s father, known as Jamie, was appointed conservator of her finances and personal life by the state of California, an arrangement that lasted in various forms until 2021. Even as she returned to work as an entertainer, Spears writes that her every action was monitored, including who she could date or spend time with. “I know I had been acting wild, but there was nothing I’d done that justified their treating me like I was a bank robber,” Spears writes in her memoir. “Nothing that justified upending my entire life.” She describes the decision as being made by her father along with support from her mother and a business manager, Louise Taylor, known as Lou, who has denied being an architect of the conservatorship. (Jamie Spears has long defended his involvement as an effort to protect his daughter from financial exploitation.) “Too sick to choose my own boyfriend and yet somehow healthy enough to appear on sitcoms and morning shows, and to perform for thousands of people in a different part of the world every week,” Spears writes, adding of her father: “From that point on, I began to think that he saw me as put on the Earth for no other reason than to help their cash flow.” Elsewhere, Spears recalls her father saying, “I’m Britney Spears now.” “I went from partying a lot to being a total monk,” Spears writes. “Security guards handed me prepackaged envelopes of meds and watched me take them. They put parental controls on my iPhone. Everything was scrutinized and controlled. Everything.” Any pushback by Spears was frowned upon, ignored or minimized, she writes: “I even mentioned the conservatorship on a talk show in 2016, but somehow that part of the interview didn’t make it to the air. Huh. How interesting.” While Spears had intermittently pushed back against the conservatorship behind closed doors to no avail, she traces the beginning of the end of the arrangement to disputes with her father near the end of 2018, when she was made to undergo further mental health evaluations and then spend more than three months in rehab. “My father said that if I didn’t go, then I’d have to go to court, and I’d be embarrassed,” Spears writes, adding that he threatened to make her look like an “idiot.” In addition to being prescribed lithium at the facility, Spears says, she was allowed only an hour of television before a 9 p.m. bedtime. “They kept me locked up against my will for months,” she writes. “I couldn’t go outside. I couldn’t drive a car. I had to give blood weekly. I couldn’t take a bath in private. I couldn’t shut the door to my room.” It was there, in a $60,000-per-month Beverly Hills rehab, that Spears says a nurse showed her clips of fans representing the viral #FreeBritney movement that was questioning the need for the singer’s conservatorship. “That was the most amazing thing I’d ever seen in my life,” Spears writes. “I don’t think people knew how much the #FreeBritney movement meant to me, especially in the beginning.” She writes that “it felt like every day there was another documentary about me on yet another streaming service” (including one, “Framing Britney Spears,” by The New York Times). “Seeing the documentaries about me was rough,” she writes. “I understand that everyone’s heart was in the right place, but I was hurt that some old friend spoke to filmmakers without consulting me first.” She adds, “There was so much guessing about what I must have thought or felt.” When her father was removed as her conservator, not long before the arrangement was ended entirely, “I felt relief sweep over me,” Spears writes. “The man who had scared me as a child and ruled over me as an adult, who had done more than anyone to undermine my self-confidence, was no longer in control of my life.” When she received the call from her new lawyer, Mathew S. Rosengart, that the conservatorship was officially over, Spears writes, she was at a resort in Tahiti. But Spears remains raw about the aftermath of the conservatorship, writing of her continued estrangement from much of her family. “Migraines are just one part of the physical and emotional damage I have now that I’m out of the conservatorship,” she writes. “I don’t think my family understands the real damage that they did.” While some say the conservatorship saved Spears’ life, she writes, “No, not really. My music was my life, and the conservatorship was deadly for that; it crushed my soul.” Throughout her time performing a revue in Las Vegas, Spears writes, she was not allowed to update the show. “When I wanted to perform my favorite songs, like ‘Change Your Mind’ or ‘Get Naked,’ they wouldn’t let me,” she writes. “It felt like they wanted to embarrass me rather than let me give my fans the best possible performance.” Now that she has the opportunity to create freely again, the singer writes, she does not feel motivated to do so, although she mentions a one-off collaboration with one of her musical heroes, Elton John, released last year. “Pushing forward in my music career is not my focus at the moment,” Spears says. “It’s time for me not to be someone who other people want; it’s time to actually find myself.” © 2023 The New York Times Company. Read the original article at The New York Times.

Problematiskt museum och fransk thriller

Problematiskt museum och fransk thriller

Jag längtar alltid till Paris. Nu kanske mer än någonsin, när Maison Gainsbourg slagit upp portarna. Poeten Serge Gainsbourgs hem i stadens sjunde arrondissement har stått orört ända våren 1991, då dottern Charlotte hittade honom död i sin säng. Förra veckan öppnades huset för allmänheten – och jag kan knappt vänta innan jag får vandra runt mellan Gainsbourgs svartmålade väggar och beundra hans uppstoppade fågelspindlar, otäcka viktorianska dockor, halvtomma schampoflaskor och överfyllda askkoppar. (Gainsbourg rökte fem paket Gitanes – utan filter – varje dag.) Jag kommer definitivt att välja audioguiden, där Charlotte Gainsbourg viskar fram berättelsen om sin pappa till tonerna av melankoliskt pianoklink. Allt låter så ljuvligt franskt. Och det är givetvis bara i Frankrike som någon med Gainsbourgs karaktär – post-metoo – fortfarande betraktas som en nationalhjälte. Vi har ingen svensk motsvarighet. Korsa Cornelis Vreeswijk med Thorsten Flinck och addera ett kryddmått av Eddie Meduza så kanske man hamnar i närheten. Den oförskämde suputen Gainsbourg har ett långt syndaregister. I en talkshow med då 22-årige Whitney Houston kysser han sångerskan på handen och rosslar sedan fram något ohörbart. Den nervöse programledaren, som anar den annalkande katastrofen, översätter:  ”Han säger att du är mycket vacker”. Gainsbourg spritter ilsket till: ”No! I said, I want to fuck her.” Fransmän älskar detta historiska tv-ögonblick, de ser det som ett symboliskt möte mellan det frisinnade Frankrike och det förstoppade USA. Gainsbourg växte upp i ett fattigt judiskt hem i det ockuperade Frankrike. Med åren utvecklades han till en intellektuell superstjärna. Hans mest kända låt, "Je t´aime… moi non plus", en viskduett med flickvännen Jane Birkin, förbjöds av Vatikanen på grund av sitt ekivoka innehåll. Påven borde nog ha svartlistat även hans inhemska superhit Lemon incest, en duett ihop med dottern Charlotte. Ett annat exempel på Gainsbourgs explicita kärlekslyrik är ”Jag kommer och går mellan dina njurar”. Ja, du tolkade den rätt. Kanske är jag en omoralisk manschauvinist, för även om jag säkert skulle ha trevligt på det nya Lill Babs-museet i Järvsö så lockas jag mer av Maison Gainsbourg. Nämnde jag att det hänger Salvador Dalí-tavlor på väggarna? Se: Lysande franska rättegångsthrillern Fritt fall. Se också: Denise Grünstein på CFHill. Läs: Den mästerliga reportageboken Killers of the flower moon.

Simons solosång golvar Idoljuryn: "Bäst i Sverige – av alla som finns"

Simons solosång golvar Idoljuryn: "Bäst i Sverige – av alla som finns"

I duett-momentet under slutaudition fick Love Strandberg, 26, och Simon Näslund, 23, högsta betyg. Duon sjöng ”When You Believe” av Mariah Carey och Whitney Houston och tog sig direkt vidare till nästa moment. I det sista momentet under slutaudition ställs deltagarna inför solosången, och även det gör Simon Näslund med bravur när han sjunger ”I den stora sorgens famn” av Ted Gärdestad. – Bäst i Sverige, alltså av alla som finns, konstaterar Alexander Kronlund under Simons solosång. ”Det här är vad vi kallar för en no-brainer” Så även i detta moment gör han något som är sällsynt bland deltagarna – han får sitt besked redan direkt efter solosången och tar sig vidare in i kvalveckan. – Det här är vad vi kallar för en no-brainer, det här är det vi letar efter. Du är vidare till kvalet med en gång, du behöver inte alls vänta på någonting. Det är bara självklart, vi älskar dig och du är helt fantastisk, säger Kishti Tomita. Och Alexander Kronlund fortsätter med hyllningarna till Simon. – Vi pratar om olika kvalitéer bland artisteri, personlighet, musikalisk begåvning. När det gäller musikalisk begåvning är Simon på absolut högsta nivå, säger Alexander Kronlund. – Det känns helt sjukt, jag förstår inte riktigt helt att det här händer, säger en överlycklig och chockad Simon.

Tittarna rasar mot TV4 efter klippet från Idol: "Var tvungen att stänga av"

Tittarna rasar mot TV4 efter klippet från Idol: "Var tvungen att stänga av"

Det var i början av september som TV4 meddelade att de har valt att pausa flera av sina största program. Let's Dance, Wild Kids, Parlamentet, Talang, Biggest Loser och Karl Fredrik på Österlen är programmen som TV4 har stoppat på obestämd tid. Men ett program vi får följa i höst är Idol 2023, vars final går av stapeln den 1 december på Avicii Arena i Stockholm.  I skrivande stund har tittarna fått börja bekanta sig med årets idoler, och i programmet som sänds nu på torsdag så avslöjas det vilka talanger som kniper de sista platserna inför kvalveckan.

Juryn älskar Love och Simon – går vidare direkt 

På Instagram har Idol och TV4 lagt ut ett klipp som visar hur Love Strandberg, 26, och Simon Näslund, 23, gör en duett. Låten de har valt är Mariah Carey och Whitney Houstons ballad "When you believe", som specialskrevs av Stephen Schwartz för filmen Prinsen av Egypten.  Mariah Carey och Whitney Houston framför When you believe. Bildkälla: UIP/NTB/TT Bild Årets jury bestående av Anders Bagge, Katia Mosally, Kishti Tomita och Alexander Kronlund var oerhört imponerade av Love och Simons sång.  Love och Simon gjorde en duett som imponerade på juryn i Idol 2023. Bildkälla: TV4 De möttes av jubel och applåder, och fick beskedet att de bägge går vidare i tävlingen. – This is how you do it, utbrast Katia medan Kishti ropade "Hallelujah". Även Anders Bagge var lyrisk över Love och Simons insats.

– Det är absolut bland det bästa jag har sett sedan jag började jobba med Idol, sa Anders Bagge. Första gången Bagge satt i Idoljuryn var år 2008, så han har ju minst sagt sett en del. Idoljuryn var oerhört imponerade av Love och Simons insats i Idol 2023. Bildkälla: TV4 Tittarna rasar efter klippet: "Är detta ett skämt?"

Men några som inte håller med juryn – det är en stor del av tittarna.

På Instagram har både Idol och TV4 delat klippet på Love och Simon – och reaktionerna har inte låtit vänta på sig. Flera tittare är upprörda då de menar att deras sång var så falsk att det helt enkelt inte gick att lyssna på.

"Alltså va? Är detta ett skämt?", "Låter ju förjävligt", "Men gud, juryns reaktioner kan inte vara på allvar?" och "Kunde inte ens lyssna klart på hela, va tvungen stänga av" var några reaktioner. Love och Simons sång väckte starka reaktioner. Bildkälla: Instagrams kommentarsfält Andra tittare hoppade in och försvarade Love och Simons sång, och menade att ljudet blev sämre på Instagram men att det alltså i verkligheten lät mycket bättre.

Whitney Houston på YouTube

Whitney Houston - I Will Always Love You (Official 4K Video)

Official 4K Video for ”I Will Always Love You” by Whitney Houston Listen to Whitney Houston: ...

whitneyhoustonVEVO på YouTube

Whitney Houston - I Have Nothing (Official HD Video)

Official HD Video for ”I Have Nothing” by Whitney Houston Listen to Whitney Houston: https://WhitneyHouston.lnk.to/listenYD ...

whitneyhoustonVEVO på YouTube

Whitney Houston - Greatest Love Of All (Official 4K Video)

Official 4K Video for ”Greatest Love Of All” by Whitney Houston Listen to Whitney Houston: https://WhitneyHouston.lnk.to/listenYD ...

whitneyhoustonVEVO på YouTube

Whitney Houston - I Wanna Dance With Somebody (Official Music Video)

Official Music Video *i dont own anything in this video, All Rights Goes To Sony And Arista Records*

Love Whitney Houston på YouTube

Whitney Houston - It's Not Right But It's Okay (Official HD Video)

Official HD Video for ”It's Not Right But It's Okay” by Whitney Houston​ Listen to Whitney Houston: ...

whitneyhoustonVEVO på YouTube