Gap

Gap är en amerikansk klädkedja som grundades 1969. De säljer kläder, accessoarer och skor för både kvinnor, män och barn. Gap är kända för sin klassiska och tidlösa stil och deras kläder är ofta enkla och stilrena. De har butiker över hela världen, inklusive flera i Sverige.

Denna text har genererats automatiskt

Ödesdebatten mellan Trump och Harris – "Mycket på spel"

Ödesdebatten mellan Trump och Harris – "Mycket på spel"

Klockan tre natten mellan tisdag och onsdag drabbar de äntligen samman i en hett efterlängtad tv-debatt, Demokraternas presidentkandidat Kamala Harris och Republikanernas Donald Trump. – När Donald Trump är med i en debatt kan vad som helst inträffa, säger Marcus Oscarsson. ”Oerhört jämnt” Opinionsläget kunde knappast vara jämnare. Det innebär att denna valrörelses troligen enda debatt mellan de två kandidaterna kan bli avgörande. – Det är så oerhört jämnt mellan kandidaterna. Det är mer eller mindre dött lopp, säger Marcus Oscarsson i Nyhetsmorgon. Enligt USA-kännaren och politiske experten blir det sakfrågorna som avgör debatten. – Donald Trump kommer säga till väljarna att ”mat och bostäder var billigare när jag var president”. Då kommer Kamala Harris svara att ”du kraschade ju ekonomin i samband med pandemin”. Då kommer han att säga att ”du har haft tre och ett halvt år på dig att fixa till det” och då kommer hon att svara att ”inflation och räntor stack iväg”. Mikrofoner av Nattens direktsända debatt är 90 minuter lång. Det kommer inte finnas någon publik och debattörerna får inte ta med sig några anteckningar eller manus – endast papper, penna och en flaska vatten tillåts. Mikrofonerna kommer att vara avstängda för den som inte talar – något som har diskuterats flitigt. Vid den förra debatten mellan Trump och Biden bestämdes att mikrofonerna skulle vara avstängda så att Trump inte skulle kunna avbryta Biden. Men den som vann på den var Trump – som inte framstod som så bufflig och gapig, menar Marcus Oscarsson. Inför den här debatten ville Demokraterna att mikrofonerna skulle vara på – så att väljarna skulle få se den ”riktige Donald Trump”. – Men nu blev det så att Trump vann, så mickarna ska plötsligt vara av. Så det var tvärtomleken helt enkelt, säger Marcus Oscarsson.

"Mördarvargar" sprider skräck – har dödat minst åtta barn

"Mördarvargar" sprider skräck – har dödat minst åtta barn

I norra Indien har nio personer rapporterats mördade av vargar under de senaste två månaderna. Fyra av vargarna har fångas efter extrainsatser med hundratals poliser och drönare, men åtminstone två i flocken är på fri fot, rapporterar Times of India. Den senaste attacken skedde under söndagsmorgonen i Bahriach-distriktet. En sexårig pojke låg och sov på familjens veranda, vilket är vanligt under de varma monsunregn-månaderna, när vargen bet tag i hans nacke. – Jag vaknade upp och såg min son i djurets gap. Jag agerade instinktivt och slet ut min son med all styrka jag kunde förmå, säger pojkens mamma Gudiya till tidningen Times of India. Vakthundar och smällare ska skrämma vargarna Enligt viltexperter är människor vargarnas sista utväg i svält och rovdjuren föredrar egentligen mindre farliga byten, exempelvis antiloper. På grund av översvämningar från extrema skyfall har vargarna dock drivits bort från sina vanliga jaktmarker och till mer tättbefolkade områden. I Bahriach-distriktet, som ligger ungefär 50 kilometer söder från gränsen till Nepal, råder nu stor oro bland invånarna. Många ligger vakna om nätterna och har bland annat tagit till vakthundar och smällare för att skrämma iväg vargarna. Delstatens premiärminister: ”Fånga vargarna till varje pris” Lokala medier rapporterar även att vissa bybor har tänt eld på torkat elefantbajs runt deras hem för att i hopp om att lukten från det stora djuren kan skrämma bort vargarna. Ett annat knep som tilltagits är att dränka barnens leksaksdockor i urin i försök att lura vargarna i fällor. En del bybor ska ha tagit till andra trick för att hålla vargarna borta. Enligt lokala medier har man tänt eld på torkat elefantbajs och dränkt barnens leksaksdockor i urin, för att kunna locka vargarna till fällor. Under måndagen kom order från delstaten Uttar Pradeshs premiärminister, Yogi Adityanaths kontor, om att fånga in rovdjuren. ”Fånga vargarna till varje pris”, skriver de i ordern.

Gurkhysteri på Island efter virala receptet – hyllor gapar tomma

Gurkhysteri på Island efter virala receptet – hyllor gapar tomma

Den som hängt på sociala medier under sommaren kan konstatera en sak: Gurkan har aldrig varit mer populär. Trenden ska ha börjat med den kanadensiska Tiktokaren Logan Moffitt, även kallad ”gurkkillen” som till sina 5,5 miljoner följare delat ett gurkrecept nästan varje dag sedan juli. Och han är inte ensam. Inte bara Tiktoks gurkmani Tiktok svämmar nu över av recept på gurksallader. Grönsaken dränks i sesamolja, vitlök, risvinäger och chiliolja. Allra populärast verkar trenden vara på Island, där många matbutiker helt sålt slut på sin gurka. Nu har de isländska odlarna svårt att hålla jämna steg med den stigande efterfrågan, det säger den isländska Lantbruksorganisationen SFG till BBC. Men alla håller inte med om att bristen beror enbart på Tiktoks gurkhysteri. Enligt matbutikskedjan Hagkaup är det vanligt med brist på gurka vid den här tiden på året. Samtidigt har man sett att antalet köp av grönsaken mer än fördubblats. Vissa butiker har även sett en fördubbling av försäljningen av sesamolja och vissa kryddor. ”Allt händer på samma gång” Odlarna på Island producerar omkring sex miljoner gurkor per år, till en befolkning på 393 600 personer. Enligt Kristín Linda Sveinsdóttir, marknadschef på SFG, är det flera odlare som planterar nya gurkplantor så här års vilket kan orsaka ett glapp under tillväxtperioden. Samtidigt öppnar skolorna efter sommarlovet, vilket ökar efterfrågan. – Allt händer på samma gång, säger Kristín Linda Sveinsdóttir, men tillägger ändå att gurkrecepten på sociala medier är den viktigaste bidragande faktorn.

Gap på YouTube

Get loose. Now live.

Free yourself from expectations. And dance outside the lines. Big jeans, for big moves — for everyone. Featuring @troyesivan and ...

Gap på YouTube

Wesly Bronkhorst ft. Bizzey - GAP (Officiële Videoclip)

Abonneer je hier gratis op ons kanaal! https://bit.ly/2trMXMv Wesly Bronkhorst gaat knallend het nieuwe jaar in met Bizzey en ...

NRGY Music på YouTube

GAP

Provided to YouTube by XvallariX GAP · XvallariX GAP ℗ 2024 XvallariX, under exclusive license to Kurate Music Ltd. Released ...

XvallariX - Topic på YouTube

GAP x Jungle - Linen Moves Campaign (feat. Tyla)

Introducing @Gap #Linenmoves. A canvas for original style. For individuals who make every move their own. Celebrating the ...

Jungle4eva på YouTube

Gap i poddar

Author Read: Our 34-Year Age Gap Didn’t Matter, Until It Did

Sonja Falck reads her Modern Love essay, “Our 34-Year Age Gap Was Showing."To hear our conversation with Sonja, listen to the episode: “Our 34-Year Age Gap Didn’t Matter, Until It Did.”

Breaking Barings | Interview: John Gapper | 4

How can one man bring down a bank? Financial Times journalist John Gapper covered the Nick Leeson story at the time and co-wrote All That Glitters: The Fall of Barings. He joins Alice and Matt to talk about the phenomenon of the Rogue Trader.Listen ad free with Wondery+. Join Wondery+ for exclusives, binges, early access, and ad free listening. Available in the Wondery App. https://wondery.app.link/britishscandalSee Privacy Policy at https://art19.com/privacy and California Privacy Notice at https://art19.com/privacy#do-not-sell-my-info.

Richard Dickson on How to Recapture the Magic of Gap

This year, Barbie-mania swept the globe. A key architect of that phenomenon was Richard Dickson, who served as president and chief operating officer of Barbie’s parent company, Mattel, for almost a decade. There, he revived Barbie, a name that had lost its cultural relevance, and brought it firmly back into the zeitgeist. Now, Dickson is taking his talent for revitalising fading icons to Gap, where he was appointed CEO in July 2023. “Evolution keeps the brand relevant, but purpose makes a brand immortal,” says Dickson.This week on The BoF Podcast, Dickson joins BoF founder and editor-in-chief Imran Amed to discuss the power of brands and his vision for rebooting Gap in a live conversation from BoF VOICES 2023. Key Insights: When Dickson arrived at Mattel, the Barbie brand was at a low point, with lagging sales and diminished relevance. Dickson pushed the brand to embrace dolls with different body types and ethnicities. “The process itself was really going back to the roots, going back to the purpose … What made it so great to begin with? The origin story of the brand was that it was designed to inspire the limitless potential of girls,” he explains.Determining purpose is what fuelled his work at Mattel; now, he’s applying the same mindset at Gap. “There can be nothing more inspiring than taking that cue and figuring out how to create that cultural conversation today, using our brands as a platform to actually create a better world.”Dickson recognises that Gap needs a stronger point of view. “We're not going to get to where we want overnight. But we have extraordinary people. We have a culture that is going to be unlocked with extraordinary creativity… and I am privileged and honoured to be the leader at this particular time,” he says.Additional Resources:Richard Dickson at VOICES 2023: Perpetual Relevance in the Age of Distraction​Is Gap’s CEO ‘Kenough’ for Investors Seeking a Turnaround?Breaking Down the Barbie Phenomenon, From Mattel to ChanelGap Surpasses Expectations in Early Win for New CEO Dickson Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

The Culture Heptagon: How Leaders Cultivate Strong School Cultures with Lekha Sharma, Mind the Gap, Ep.68 (S4,E5)

On this episode of Mind The Gap, Tom Sherrington and Emma Turner are joined by special guest Lekha Sharma. The trio discusses how to build a school culture, and Lekha talks about how she believes a positive school culture is a prerequisite for great curriculum and pedagogy. Lekha Sharma is a School Improvement Lead for the Avanti Schools Trust, leading on curriculum and assessment and has over ten years of experience teaching and leading in schools in a range of contexts. She is the author of the recently published book Building Culture: A handbook to harnessing human nature to create strong school teams. Follow Lekha on Twitter @teacherfeature2 Tom Sherrington has worked in schools as a teacher and leader for 30 years and is now a consultant specialising in teacher development and curriculum & assessment planning. He regularly contributes to conferences and CPD sessions locally and nationally and is busy working in schools and colleges across the UK and around the world. Follow Tom on Twitter ⁠⁠@teacherhead⁠⁠ Emma Turner joined Discovery Schools Academy Trust as the Research and CPD lead after 20 years in primary teaching. She founded ‘NewEd – Joyful CPD for early-career teachers,’ a not-for-profit approach to CPD to encourage positivity amongst the profession and help retain teachers in post. Follow Emma on Twitter ⁠⁠@emma_turner75⁠⁠. --- Send in a voice message: https://podcasters.spotify.com/pod/show/mindthegap-edu/message