Stordalens hotellkedja bryter Maraboubojkott

Stordalens hotellkedja bryter Maraboubojkott

Petter Stordalens hotellkedja Strawberry backar från bojkotten mot Mondelez. – Strawberry är en viktig kund för både Freia i Norge och Marabou i Sverige, Finland och Danmark, säger bolagets vd Torgeir Silseth till E24.

Här är uppstickaren till de heliga chokladaskarna: "Är lite kaxigt"

Här är uppstickaren till de heliga chokladaskarna: "Är lite kaxigt"

Det börjar närma sig jul och i många hem återfinns då de heliga chokladaskarna ”Aladdin” och ”Paradis” som Marabou står bakom. Men nu kommer en uppstickare som vill vara med och utmana. Det är godisjätten Fazer som lanserar julasken ”Fazer klassiker”. Sofia Ulver, docent i konsumtionsvetenskap vid Lunds universitet, tycker att det är ett kaxigt tilltag som hon hyllar. – Jag tyckte att det var fascinerande och lite vågat. ”Aladdin” och ”Paradis” fyller någon slags folkhemsnostalgisk funktion i svensk kultur. Det är så uppenbart och bra gjort tycker jag, det är klart att de ska göra det. Varför har ingen tänkt på det här innan?, säger hon. Tror att Rysslandskopplingen har betydelse I den nylanserade asken finns sju olika smaker med totalt 32 praliner. Sofia Ulver tror att Fazers juldrag kan bli lyckat då Marabous ägare, Mondelez, har fått mycket kritik för kopplingen till Ryssland. – De här pralinerna är väldigt stora i Sverige. Fazer använder Marabous jättekända utformning och formspråk för att tacka in deras plats. Om Rysslandskopplingen är som den var och om folk känner till den så är det här jättebetydelsefullt. Om de på något sätt kan sprida kunskapen igen och aktualisera deras skumma position till Ryssland så är de i ett guldläge att ta över den här folkhemskartongen med sin ask, säger hon. ”Roligt och kaxigt” Hon tror att Fazer kan ta marknadsandelar till jul och kanske befästa sin position mot Marabou. – Det är lite roligt och kaxigt. Det hade det inte varit om det varit någon annan godisgrej, men denna är helig, säger Sofia Ulver.

Godisjätte återkallar choklad

Godisjätte återkallar choklad

Mondelez återkallar ytterligare chokladkakor från Marabou. ”Anledningen till återkallelsen är att ett mindre antal förpackningar av produkten kan innehålla mandel, vete och nötter som inte ingår i allergenprofilen för produkten”, skriver företaget i ett pressmeddelande. Produkten kan utgöra en potentiell hälsorisk för allergiker, som nu uppmanas att returnera chokladkakan till inköpsbutiken alternativt kontakta Mondelez direkt. ”Vi ber uppriktigt om ursäkt för eventuella besvär”, skriver företaget. Senast Mondelez återkallade Marabous chokladkakor var den 16 april och dagens återkallelse benämns som en uppföljning.

Kungahuset bryter med Marabou

Kungahuset bryter med Marabou

Hovets pressavdelning bekräftar nyheterna för TT i ett mejl: ”Kungl. Hovstaterna och företaget i fråga ej har någon affärsrelation för närvarande. Vid en samlad bedömning beslutade Hovleverantörsnämnden därför i slutet av förra året att inte förnya hovleverantörskapet”, heter det. Marabou svartlistades Varumärket Marabou hamnade i fokus under förra året när ägaren Mondelez svartlistades av den ukrainska myndigheten National Agency on Corruption Prevention (NACP) till följd av sin verksamhet i Ryssland. Flera butiker plockade bort varorna från sina hyllor och aktörer som SJ, SAS och Försvarsmakten valde att bojkotta företaget. Tas bort som kunglig hovleverantör Mondelez uppgav senare att de skulle skilja av sin ryska verksamhet från resten av företaget före årsskiftet, men verksamheten skulle inte att läggas ned eller säljas. Det finns omkring 130 kungliga hovleverantörer, enligt Kungliga hovleverantörsföreningen.

Mondelez på YouTube

Mondelez Said to Explore Takeover of Hershey

Mondelez International is exploring an acquisition of iconic US chocolate maker Hershey Co., in a potential deal that would create ...

Bloomberg Television på YouTube

Day in the Life of a Mondelez Merchandiser

What is the recipe to be a successful merchandiser for the world's best snacking company? Learn what to expect from ...

Mondelez International på YouTube

Mondelez CEO: We don't want to do acquisitions that we cannot get a very good return on

Dirk Van de Put, Mondelez CEO, joins 'Squawk on the Street' to discuss the company's outlook going forward, the greater volatility ...

CNBC Television på YouTube

Sweet result: how Mondelez invested in Cadbury's factory

Cadbury's chocolate factory in Bournville opened in 1879.Today it's owned by the US food giant after a hotly contested takeover.

Financial Times på YouTube

Mondelez International Manufacturing - Oreo, Cadbury

Mondelez International is a global snacking powerhouse, with 2013 revenue of $35 billion. Creating delicious moments of joy in ...

The Manufacturer på YouTube

Mondelez i poddar

CMOs on 2024: Mondelez's Jon Halvorson on the future of CPG marketing

In an exclusive podcast interview for WARC’s Marketer’s Toolkit, Mondelez’s Global Senior Vice-President for Consumer Experience and Digital Commerce, Jonathan Halvorson, spoke to WARC’s Anna Hamill about pricing strategies through inflation, the artificial intelligence revolution, and brand purpose in a polarized world.Stay up-to-date with the latest marketing and advertising news with our free daily newsletter.

102 - Alan Barratt - Building Grenade To £200 Million & Selling To Cadbury Mondelez

Alan ‘Big Al’ Barratt’s explosively successful Grenade brand is a true manifestation of his personality and life experiences, the journey beginning at the age of 15 when he first set foot in a gym. As Founder and CEO of Grenade, one of the fastest-growing weight management, energy and lifestyle brands in the world, Barratt is the definition of an entrepreneurial livewire, as enthusiastic about all things health and fitness now as he was as a wide-eyed teenager setting foot in a gym for the very first time. It's reflected in everything Grenade. From its award-winning Carb Killa protein bars and supplement packages to energy drinks and fitness apparel, the brand is bold, brash, and explosive. The bars became the UK's number 1 chocolate bar outselling the Mars Bar. Alan sold the brand in 2021 to Cadbury Mondelez for a reported £200 Million.Visit Our Sponsors:https://ContentRemoval.com - Helping Brands Remove Online Content That Damages Reputation & Revenue!Follow our Socials:https://www.instagram.com/frankielee  https://www.instagram.com/frankieleepodcast  https://www.tiktok.com/@frankieleepodcast  https://www.facebook.com/FrankieLeeOfficial/  https://www.youtube.com/c/FrankieLeeMedia/featured?sub_confirmation=1 https://www.instagram.com/al_barratt/Check Out My Website:https://www.frankielee.com https://www.frankielee.com/alan-barratt Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

#65 - Barbara Schandl | Mondelēz International | Crunching Numbers and Trends in the Snack Industry

"Even more important than looking at the snacking industry is looking outside the box to see what is changing in consumer behavior, but also to see how certain trends complete the bigger picture." In this episode, we welcome Barbara Schandl from Mondelēz International. With more than 25 years of experience in consumer research and marketing at a global level, Barbara has become a true expert in consumer research. In her current role as Insights & Strategy Lead SnackFuture Ventures, Barbara shares with us her insights into the ever-changing landscape of the snack industry, revealing how Mondelez is navigating market trends and forming strategic partnerships with startups. Her unique perspective and 'different animal' approach make this a must-listen for FMCG enthusiasts and innovation seekers.Tune in and get actionable insights from this conversation about trends in the snack industry and startup partnerships, and join us on a delicious journey of innovation in the snack world! **FEEDBACK WELCOME We'd love to hear your thoughts on this episode! Don't hesitate to reach out to us at info@innovationrockstars.show with your feedback, comments, or questions. **HUNGRY FOR MORE? Be sure to check out our website at www.itonicsrockstars.show or browse through our Innovation Rockstars channel on all major podcast platforms. --- Send in a voice message: https://podcasters.spotify.com/pod/show/innovation-rockstars/message

Mondelez International, Inc., Q3 2023 Earnings Call, Nov 01, 2023

Mondelez International, Inc., Q3 2023 Earnings Call, Nov 01, 2023

Jie Cheng, VP & Global Head of Digital Commerce at Mondelez International

In this episode of the RETHINK Retail Podcast, guest host Jamie Tenser sits down with Jie Cheng, VP and Global Head of Digital Commerce for Mondelez International, following her panel discussion at Groceryshop 2023. With a diverse background spanning multiple iconic brands such as Conair, Danone, Hershey, and Campbell Soup, Jie has amassed a wealth of experience in e-commerce, digital marketing, and digital transformation. She has played a pivotal role in pioneering online sales strategies for branded products, demonstrating her expertise in leveraging digital channels to drive business growth. Jie's current focus lies in harnessing the power of data-driven personalization to enhance consumer experiences and optimize marketing campaigns. During their conversation, Jie dives into the world of retail media in the grocery industry and sheds light on the untapped potential of leveraging consumer data for personalized marketing and enhanced consumer experiences. Resources: Connect with RETHINK Retail on LinkedIn: www.linkedin.com/company/rethink-industries/ For the latest retail insights, visit: www.rethink.industries Enjoyed this episode? Subscribe to our channel and give us a 5-star rating on Spotify, Apple Podcasts, and Goodpods! - - - - - - This RETHINK Retail Podcast episode was captured live at Groceryshop 2023 on September 21st, 2023. Hosted by Jamie Tenser Produced by Gabriella Bock Research by Maggie Schwenn